Αρχική » 2024 » Φεβρουάριος » 27
Αρχείο ημέρας 27 Φεβρουαρίου 2024
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Των Διοικητικών Συμβουλίων
α) Του Μουσείου Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΣΑΠ – ΕΗΣ – ΗΣΑΠ
β) Του Σωματείου Συνταξιούχων ΗΣΑΠ
Οι Συνταξιούχοι των ΗΣΑΠ περιμένουν απάντηση από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΣΤΑ.ΣΥ κ. Αθανάσιο Κοτταρά στο από 23 Νοεμβρίου 2023 έγγραφο αίτημά τους, για παραχώρηση του Ελεύθερου χώρου που βρίσκεται στον Ημιώροφο του Μεγάρου Πειραιά.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΜΕ ΑΜΕΣΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΑΣ και μέρος από τα εκατοντάδες διαθέσιμα Εκθέματα που έχουμε διασώσει και συντηρήσει, να βγούνε από τις Αποθήκες, τις Ντουλάπες, τις Βιβλιοθήκες, τις Σχεδιοθήκες, τα Κοντέινερ και τα Εργαστήρια.
ΝΑ ΕΚΤΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ.
ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ – ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΣΤΑ 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΣΑΠ – ΕΗΣ – ΗΣΑΠ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΜΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΣΤΙΣ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1869 ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕΤΑ ΤΗΣ Ν. ΥΟΡΚΗΣ ΤΟ 1867 ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΝΔΙΝΟΥ 1863.
Αλλά και στους εκατοντάδες χιλιάδες Εργαζόμενους, που εργάστηκαν και εργάζονται στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.
Το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΣΑΠ – ΕΗΣ – ΗΣΑΠ, βρίσκεται μέσα στον Σταθμό του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου στον Πειραιά, σε χώρους που μας έχουν παραχωρηθεί από προηγούμενες Διοικήσεις των ΗΣΑΠ.
Δημιουργήθηκε πριν από 28 χρόνια από τους Συνταξιούχους των ΗΣΑΠ οι οποίοι το λειτουργούν και το συντηρούν καταβάλλοντας 1 ευρώ τον μήνα από τη Σύνταξή τους.
Δεν επιχορηγείται και δεν έχει πάρει από κανέναν οικονομική βοήθεια για τη λειτουργία του.
Διαθέτει Εκθεσιακούς χώρους στο Υπόγειο, στο Ισόγειο, στον Ημιώροφο, στον 1ο και στον 2ο Όροφο συνολικής επιφάνειας 840 τ.μ.
Διαθέτει ακόμα δύο Εργαστήρια, Αποθηκευτικούς χώρους με εκατοντάδες Εκθέματα από την Ιστορική Διαδρομή του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, των Τραμ Παραλίας, Περάματος, τα Πράσινα Λεωφορεία, τις Εγκαταστάσεις του Ιστορικού Εργοστασίου, Μηχανήματα και Εργαλεία.
Μηχανήματα Σηματοδότησης του 1929-1955 και ένα Ξύλινο Βαγόνι κατασκευής Βελγίου το 1914, Σχέδια, Φωτογραφίες, Ιστορικά Έγγραφα, Υπηρεσιακές Στολές κ.α.
Και χώρο, «Αίθουσα Γιάννη Παπαδημητρίου» Έκθεση από την Ιστορική διαδρομή του Συνδικαλιστικού Κινήματος των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων από τις 20 Ιουλίου 1920 έως τις 20 Απριλίου 1967.
Λειτουργεί κάθε μέρα από Τρίτη έως Κυριακή από τις 9 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι.
Έχει μεγάλη επισκεψιμότητα από Σχολεία, Συλλόγους και μεμονωμένους επισκέπτες.
Μεγάλη επισκεψιμότητα έχει και η Ιστοσελίδα του.
Ζητάμε από Δημοσιογράφους των Μ.Μ.Ε., Ραδιόφωνα, Τηλεοράσεις και Εφημερίδες να έρθουν στο Μουσείο μας να το δούνε, να τους ξεναγήσουμε σε όλους τους Εκθεσιακούς χώρους και να προβάλλουν το Ανένταχτο και έξω από Κόμματα και Παρατάξεις Εθελοντικό Έργο των Συνταξιούχων των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων.
Και από τον κ. Κοτταρά να μας παραχωρηθεί ο ελεύθερος χώρος που ζητάμε. Χώρος απαραίτητος για τις λειτουργικές ανάγκες του Μουσείου μας για την ακόμα μεγαλύτερη προβολή του Ιστορικού Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου.
Του Πρώτου Αστικού Σιδηρόδρομου στην Ελλάδα.
Αλλά και του Ιστορικού Εργοστασίου στο οποίο οι Τεχνίτες όλων των Ειδικοτήτων, συντηρούσαν και κατασκεύαζαν Ξύλινα Οχήματα Σιδηροδρόμου, τη Βασιλική Άμαξα και άλλα Σιδηροδρομικά Οχήματα.
Πολλές φορές κάτω από αντίξοες συνθήκες, όπως Πόλεμο, καταστροφές εγκαταστάσεων και Τροχαίου Υλικού από τους Βομβαρδισμούς, Δικτατορίες, Διώξεις, Μισθοί Πείνας, Συσσίτια κ.α.
Οι Τεχνίτες Σηματοδότησης σωστά εκπαιδευμένοι συντηρούσαν και επισκεύαζαν τα Μηχανήματα, τα Σήματα, τις Αλλαγές Τροχιάς και γενικά όλο το σύστημα Σηματοδότησης από Πειραιά έως Κηφισιά.
Και είχαν άριστη συνεργασία με τους επίσης σωστά εκπαιδευμένους σύμφωνα με τους Υπερεσιακούς Κανονισμούς Σταθμάρχες Κινήσεως, οι οποίοι χειριζόντουσαν τα Μηχανήματα Σηματοδότησης.
Γι’ αυτό ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος με τα 155 Χρόνια Ιστορίας του, αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα πιο αξιόπιστα Συγκοινωνιακά Μέσα της Ελλάδας.
Και εμείς υπερήφανοι που εργαστήκαμε σ’ αυτή την Εταιρία.
Πειραιάς 27 Φεβρουαρίου 2024
Με εντολή Δ.Σ.
Οι Πρόεδροι
Για το Μουσείο | Για το Σωματείο |
Μανώλης Φωτόπουλος | Ευθύμιος Ρουσιάς |