Αρχείο ημέρας 1 Ιουλίου 2024

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Κλημαντίρης Νικόλαος

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Αντώνης Γεωργιλάς

Ιωάννης Μαξούρης

Είμαστε ανοιχτά και σας περιμένουμε!

Το καλοκαίρι τελείωσε και ο Σεπτέμβρη σηματοδοτεί μια νέα αρχή... Ελάτε στο Σωματείο μας να συζητήσουμε από κοντά τα θέματα που σας απασχολούν, να μοιραστούμε εμπειρίες από τη θητεία μας μας στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομος, να θυμηθούμε...

Υπάρχει μια "ζεστασιά" ανθρώπινη εδώ. και έχουμε τις υποδομές που όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα. Σας περιμένουμε καθημερινά από το πρωί ώς τη μία το μεσημέρι...

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

10 πράγματα που δεν θα ξαναδούμε ποτέ στα αυτοκίνητα -Γιατί εξαφανίζονται

Η αυτοκίνηση βιώνει τη μεγαλύτερη αλλαγή στη σύγχρονη ιστορία της, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να προβούν σε σημαντικές τομές στον σχεδιασμό και τον εξοπλισμό των προϊόντων τους.

Τεράστιες είναι οι αλλαγές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν γίνει πολλά περισσότερα από ένα μέσο μετακίνησης. Μεταξύ άλλων, οι οθόνες έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι των οχημάτων, την ίδια ώρα που ο οδηγός συνεπικουρείται από σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που καθιστούν ασφαλέστερες και ευκολότερες τις μετακινήσεις του.

Η έλευση, ωστόσο, νέων συστημάτων έχει επιφέρει τον εκτοπισμό κάποιων τεχνολογιών τις οποίες ουδέποτε μπορούσαμε να φανταστούμε ότι θα εξαφανιστούν από τον κόσμο των τεσσάρων τροχών. Ας δούμε ποιες είναι αυτές παρακάτω.

CD player

Πριν από περίπου 20 χρόνια, για να ακούμε μουσική στο αυτοκίνητό μας έπρεπε να έχουμε μαζί μας το αγαπημένο μας CD. Σήμερα το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να συνδέσουμε, μέσω bluetooth, το κινητό μας τηλέφωνο.

Κεραίες

Πρόκειται για τις μεταλλικές κεραίες ραδιοφώνου που βλέπαμε στις οροφές των αυτοκίνητων και μπορούσαν να επεκταθούν και να «μαζευτούν» αρχικά με χειροκίνητο τρόπο και αργότερα με ειδικό μηχανισμό. Σήμερα, θέση στην οροφή των ΙΧ παίρνει όλο και περισσότερο το «πτερύγιο καρχαρία» (shark fin).

Μανιβέλες στα παράθυρα

Πριν από λίγα χρόνια, για να ανοιγοκλείνουν οι πίσω επιβάτες τα παράθυρα των αυτοκινήτων, κατέφευγαν στους περιστροφικούς μοχλούς των θυρών. Σήμερα, ωστόσο, τα περισσότερα μοντέλα έχουν στον βασικό τους εξοπλισμό ηλεκτρικά παράθυρα, με τους μοχλούς να έχουν αντικατασταθεί από κουμπιά.

Μηχανικό χειρόφρενο

Σε μια γλυκιά ανάμνηση τείνει να εξελιχθεί και το μηχανικό χειρόφρενο, δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων έρχεται με ηλεκτρικό. Μερικά από τα μεγάλα προσόντα του τελευταίου είναι ότι προσφέρει αυξημένη ασφάλεια (σε πολλά ΙΧ ενεργοποιείται αυτόματα), την ίδια ώρα που καταλαμβάνει λιγότερο χώρο απ’ ό,τι ο παραδοσιακός μηχανισμός.

Ρεζέρβα

Η ρεζέρβα ένα αξεσουάρ που έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια οδηγούς ανά τον κόσμο, καθώς τους έχει προσφέρει σανίδα σωτηρίας όταν ένα ελαστικό τους παρέδωσε πνεύμα. Σήμερα, ωστόσο, λάμπει δια της απουσίας της, έχοντας αντικατασταθεί από κιτ επισκευής.

Τασάκι και αναπτήρας

Αμφότερα αποτελούσαν τα αγαπημένα αξεσουάρ των καπνιστών οδηγών, αλλά πλέον δεν απαντώνται στα αυτοκίνητα (τουλάχιστον στον βασικό εξοπλισμό τους) δεδομένου ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί στη μάχη ευαισθητοποίησης των πολιτών για τα προβλήματα που προκαλεί αυτή η βλαβερή συνήθεια.

Αναλογικός πίνακας οργάνων

Επί δεκαετίες οι οδηγοί ενημερώνονταν για την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου τους, τις στροφές του κινητήρα, την κατανάλωση καυσίμου κ.ο.κ., από τον αναλογικό πίνακα οργάνων. Τα καντράν, ωστόσο, γίνονται ολοένα και περισσότερο ψηφιακά, διευρύνοντας το εύρος πληροφοριών που λαμβάνει ο οδηγός.

Παραδοσιακά κλειδιά

Παλαιότερα για να κλειδώσει/ξεκλειδώσει κάποιος το ΙΧ του έπρεπε να το εισάγει στην υποδοχή στην πόρτα, όταν σήμερα η ίδια διαδικασία γίνεται μέσω των μπουτόν που έχουν τα ηλεκτρονικά κλειδιά.

Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

Τα χειροκίνητα κιβώτια οδηγούνται σε αργό θάνατο, με τα αυτόματα να οικοδομούν τη δική τους αυτοκρατορία, μιας και έχουν γίνει πιο αποδοτικά και εξασφαλίζουν χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων. Φυσικά, οι οδηγοί εκτιμούν ιδιαίτερα την άνεση που τους προσφέρει η έλλειψη αριστερού πεντάλ κατά τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Συμβατικοί λαμπτήρες

Οι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να γυρνούν την πλάτη στις συμβατικές λυχνίες των φωτιστικών σωμάτων, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στα LED φώτα. Τα τελευταία -μεταξύ άλλων- διακρίνονται για τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, την αποτελεσμάτικότητά τους στο σκοτάδι, και την αντοχή τους στον χρόνο και τη χρήση.

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.171. ΕΔΩ το τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.