Αρχείο ημέρας 6 Ιουνίου 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Κλημαντίρης Νικόλαος

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Αντώνης Γεωργιλάς

Ιωάννης Μαξούρης

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

Πού εμφανίστηκε το πρώτο μετρό, στον κόσμο;

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μια σύγχρονη μητρόπολη χωρίς μετρό. Αυτή η υπόγεια μεταφορά χρησιμοποιείται από τεράστιο αριθμό ανθρώπων καθημερινά. Πού εμφανίστηκε το πρώτο μετρό στον κόσμο;

Η πρώτη γραμμή του μετρό στον κόσμο εμφανίστηκε στο Λονδίνο. Στα μέσα του 19ου αιώνα, ο πληθυσμός της αγγλικής πρωτεύουσας ήταν δύο εκατομμύρια άνθρωποι και έγινε προβληματικό να μετακινηθείτε από τη μία περιοχή του Λονδίνου στην άλλη.

Το 1855 αποφασίστηκε να χτιστεί ένας υπόγειος σιδηρόδρομος στην πόλη. Η κατασκευή της γραμμής του μετρό ανέλαβε η εταιρεία MetropolitanRailwaj. Πρέπει να σημειωθεί ότι η κατασκευή του μετρό έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στην εμφάνιση της αγγλικής πρωτεύουσας. Η γραμμή τοποθετήθηκε με μια τάφρο: οι σήραγγες σκάφησαν σε βάθος περίπου 10 μέτρων, στη συνέχεια τοποθετήθηκαν κιγκλιδώματα, στήθηκε ένα ανώτατο όριο από τούβλα, μετά την οποία γεμίστηκε η τάφρος. Ως εκ τούτου, ένας μεγάλος αριθμός κτιρίων έπεσε κάτω από την κατεδάφιση.

Το συνολικό μήκος της πρώτης γραμμής του μετρό του Λονδίνου ήταν 3600 μέτρα, περιελάμβανε επτά σταθμούς.

Τα εγκαίνια του πρώτου μετρό στον κόσμο πραγματοποιήθηκαν στις 10 Ιανουαρίου 1863. Ο πρίγκιπας της Ουαλίας, ο μελλοντικός βασιλιάς της Μεγάλης Βρετανίας, ο Έντουαρντ VII, άνοιξε την κίνηση ενός τόσο ασυνήθιστου τύπου μεταφοράς. Έγινε ο πρώτος επιβάτης του μετρό.

Πώς ήταν οι υπόγειες μεταφορές εκείνη την εποχή; Το θέαμα, πρέπει να πω, δεν ήταν ελκυστικό. Τα τρένα του μετρό λειτουργούν με άνθρακα, με αποτέλεσμα τα πρόσωπα και τα ρούχα των επιβατών να γίνονται γρήγορα μαύρα. Η αναπνοή στο μπουντρούμι δεν ήταν επίσης εύκολη.

Ωστόσο, οι Λονδρέζοι το εκτιμούσαν αυτό, αν και όχι πολύ άνετο, αλλά γρήγορο τρόπο μεταφοράς. Ήδη την πρώτη ημέρα, περίπου 30 χιλιάδες επιβάτες χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του μετρό. Κατά το πρώτο έτος λειτουργίας, οι υπόγειες μεταφορές μετέφεραν περισσότερους από 9 εκατομμύρια ανθρώπους και τον επόμενο χρόνο περίπου 12 εκατομμύρια.

Σταδιακά, οι μηχανές του μετρό άρχισαν να μεταφέρονται σε ηλεκτρική έλξη. Αλλά χρειάστηκαν περισσότερα από σαράντα χρόνια. Ο υπόγειος σιδηρόδρομος του Λονδίνου τροφοδοτήθηκε πλήρως μόνο το 1905.

Υπάρχουν τώρα 12 υπόγειες γραμμές στο Λονδίνο, οι περισσότερες από τις οποίες συνδέουν το κέντρο της πόλης με τα περίχωρα. Περίπου 3 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτήν τη μεταφορά κάθε μέρα, δηλαδή ένα δισεκατομμύριο επιβάτες το χρόνο. Παρά τον εντυπωσιακό αριθμό, αυτό είναι τρεις φορές λιγότερο από ό, τι στο μετρό της Μόσχας – το μεγαλύτερο στον κόσμο.

Ιούνιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.