Αρχική » 2022
Αρχείο έτους 2022
Καλή χρονιά να έχουμε!
Ας πάρει η χρονιά που έφυγε όλα τα κακά μαζί της και η καινούρια, ας φέρει όλα τα όμορφα… Τα έχουμε τόσο ανάγκη!
Το πρόγραμμα εκδρομών για το 2023
Κυκλοφορεί ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2023. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Ότι το κακό που ζούμε θα περάσει και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίσουν… Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο…
Ο λόγος που ορισμένα νομίσματα έχουν ραβδώσεις στο πλάι, ενώ άλλα όχι
Πώς δημιουργούνται τα νομίσματα
Εάν έχετε δεμένα μάτια και πρέπει να διακρίνετε τη διαφορά μεταξύ ενός ευρώ και ενός πενηντάλεπτου, ένα κόλπο είναι να νιώσετε αν η άκρη του νομίσματος είναι λεία ή αυλακωτή. Αλλά γιατί ορισμένα νομίσματα έχουν ραβδώσεις ενώ άλλα όχι ;
Ο λόγος που ορισμένα νομίσματα έχουν ραβδώσεις στο πλάι, ενώ άλλα όχι
Η απάντηση χρονολογείται από τον νόμο περί νομισμάτων του 1792, ο οποίος δημιούργησε το νομισματοκοπείο των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Insider. Αυτός ο νόμος απαιτούσε, επίσης, ορισμένα νομίσματα να είναι κατασκευασμένα από χρυσό και ασήμι. Τα νομίσματα του δολαρίου, του μισού δολαρίου, του τετάρτου και των 10 λεπτών κατασκευάστηκαν αρχικά από πολύτιμα μέταλλα, σύμφωνα με το νομισματοκοπείο των ΗΠΑ. Ωστόσο, αυτό παρουσίασε ένα δέλεαρ για εκμετάλλευση από την πλευρά των εγκληματιών.
Οι κακόβουλοι, λοιπόν, θα μπορούσαν να βγάλουν επιπλέον χρήματα από χρυσά ή ασημένια νομίσματα μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται «κούρεμα νομισμάτων», εξηγεί το Mental Floss. Το κούρεμα νομίσματος σημαίνει το ξύρισμα μικροσκοπικών κομματιών μετάλλου από τις άκρες ενός νομίσματος. Οι εγκληματίες θα μπορούσαν στη συνέχεια να πουλήσουν τα αποκόμματα και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το νόμισμα.
Η τοποθέτηση ραβδώσεων σε ένα νόμισμα επέτρεψε να διακρίνει κανείς εάν ένα νόμισμα είχε κοπεί ή όχι και έτσι έβαζε ένα φρένο στα σχέδια των επίδοξων απατεώνων. Αυτή η τεχνική δυσκόλεψε, επίσης, και την παραχάραξη νομισμάτων.
Το κούρεμα των νομισμάτων έγινε λιγότερο πρόβλημα κατά τον 20ό αιώνα. Το νομισματοκοπείο των ΗΠΑ σταμάτησε να κατασκευάζει χρυσά νομίσματα κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, σύμφωνα με το Insider, και ο νόμος περί νομισμάτων του 1965 άλλαξε τη σύνθεση των δεκάρων, των τετάρτων και των μισών δολαρίων λόγω του τέλους του κανόνα του αργύρου και της παγκόσμιας έλλειψης αργύρου, αναφέρει το Mental Floss. Τελικά, το ποσοστό ασημιού σε αυτά τα νομίσματα μειώθηκε στο μηδέν. Γιατί, όμως, οι ραβδώσεις συνεχίζουν να υπάρχουν σε κάποια νομίσματα;
Πώς δημιουργούνται τα νομίσματα
Ένας λόγος είναι το κόστος. Τα νομίσματα δημιουργούνται χρησιμοποιώντας μια μεταλλική σφραγίδα που ονομάζεται μήτρα και οι άκρες δημιουργούνται με ένα μέρος της μήτρας που ονομάζεται κολάρο. Η κυβέρνηση αποφάσισε ότι δεν υπήρχε λόγος να δαπανηθούν χρήματα για τη δημιουργία νέων μήτρων. Οι κορυφογραμμές παραμένουν, επίσης, στη θέση τους για να βοηθήσουν τα άτομα με προβλήματα όρασης, σύμφωνα με το Insider. Δεδομένου ότι κάποια νομίσματα έχουν περίπου το ίδιο μέγεθος, ο έλεγχος για κορυφογραμμές είναι ένας τρόπος για να μπορεί κανείς να τα ξεχωρίζει, χωρίς να τα βλέπει.
Καλές γιορτές από την ΑΓΣΣΕ
Οι φετινές γιορτές συμπίπτουν με γεγονότα και εξελίξεις που προοιωνίζουν δυσμενείς επιπτώσεις στην πανανθρώπινη κοινότητα. Με την ελπίδα ότι τελικά θα επικρατήσει σύνεση και συνεννόηση μεταξύ των Ηγετών το Κόσμου…
Οι συνταξιούχοι δεν είναι βάρος για να περάσουν στερημένα Χριστούγεννα
Στερημένα θα περάσουν τις γιορτές φέτος οι συνταξιούχοι. Από την μια πλευρά η ακρίβεια και από την άλλη οι συντάξεις εξαθλίωσης δεν επιτρέπουν καμία αισιοδοξία για το παρόν και το μέλλον
Η δε αναπροσαρμογή κατά 7,75% των συντάξεων θα χορηγηθεί ολόκληρη μόλις σε 940.000 συνταξιούχους, από ένα σύνολο 2.650.000 δικαιούχων, κυρίως σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν κατά τα τελευταία χρόνια.
Σχεδόν οι 2 στους 3 συνάδελφοί μας δεν θα πάρουν αύξηση από τον Ιανουάριο. Είτε με το εφεύρημα της «θετικής προσωπικής διαφοράς», μέσω του οποίου αποκλείονται πάνω από 900.000 συνταξιούχοι, είτεορισμένοι θα λάβουν σαν αύξηση τα… ψιλά από τα “κάλαντα”. Δηλαδή «αυξήσεις» 2 έως 10 ευρώ το μήνα για συντάξεις πάνω από 1.100 έως 1.500 ευρώ λόγω της κατάργησης της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης.
Η Ανωτάτη Γενική Συνομοσπονδία Συνταξιούχων (ΑΓΣΣΕ) αξιώνει την προστασία του εισοδήματος όλων των «απομάχων» από τον πληθωρισμό και την ακρίβεια.
Προς αυτή την κατεύθυνση επιμένει και ζητά:
-Να δοθεί η αύξηση του 7,75% σε όλους τους συνταξιούχος χωρίς τρικ και «προσωπικές διαφορές» που έφτιαξε ένας νόμος (4387/16) καταδικασμένος στην συνείδηση της κοινωνίας με τη σκόπιμα στρεβλή εφαρμογή του.
-Να καταβληθούν τα αναδρομικά του 11μηνου (Ιούνιος 2015-Ιούλιος 2016) σε όλους τους συνταξιούχος, ανεξαρτήτως εάν προσέφυγαν στη δικαιοσύνη ή όχι.
Την περίοδο της κρίσης και της ακραίας ακρίβειας κανείς δεν πρέπει να μείνει μόνος. Ειδικά τώρα στις Γιορτές. Κανείς δεν πρέπει να νιώσει απόβλητος. Ουδείς είναι οικονομικό βάρος!
Αν η Πολιτεία μας αντιμετωπίζει ως κοινωνικό άχθος, έχει υποτιμήσει τη δύναμή μας!
Από το Γραφείο Τύπου της ΑΓΣΕΕ
Μπομπ Ρος: Τι απέγιναν οι πίνακες που ζωγράφιζε στην εκπομπή του
Υπολογίζονται, περίπου, στους 1.200
Μεταξύ 1983 και 1994, ένα από τα μεγαλύτερα πράγματα στο PBS στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο Μπομπ Ρος και η τηλεοπιτκή εκπομπή του, «Η Χαρά της Ζωγραφικής». Ο πρώην εκπαιδευτής ασκήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας, μέσω των μισάωρων εκπομπών του, καθοδηγούσε τους θεατές πώς να δημιουργήσουν υπέροχους πίνακες χρησιμοποιώντας μια τεχνική που είχε κατακτήσει και ήταν εκατοντάδων ετών.
Η καταπραϋντική φωνή του και το πάντα παρών afro μαλλί του τον βοήθησαν να αναδειχθεί σε κάτι περισσότερο από έναν απλό οικοδεσπότη του PBS, με τους περισσότερους να κάνουν λόγο ακόμη και για έναν «πολιτιστικό λίθο».
Όπως σημειώνει το Mental Floss, ο ίδιος ο Ρος εκτιμούσε ότι έφτιαξε πάνω από 30.000 πίνακες στη ζωή του, αν και η συντριπτική τους πλειονότητα έγιναν στον προσωπικό του χώρο και χρόνο και σε καμία περίπτωση δεν συνδέονται με το σόου του. Όσον αφορά τους πίνακες που έγιναν στην εκπομπή, ο Ρος ζωγράφιζε τρεις για κάθε επεισόδιο και γύρισε 403 επεισόδια της τηλεοπτικής εκπομπής -αν και ένας μικρός αριθμός από αυτούς είχε έναν προσκεκλημένο εκπαιδευτή. Τα απλά μαθηματικά αποκαλύπτουν ότι υπάρχουν κάπου περίπου 1.200 πίνακες του Μπομπ Ρος που χρησιμοποιήθηκαν για το σόου του.
Τι απέγιναν οι πίνακες που ο Μπομπ Ρος ζωγράφιζε στην εκπομπή του
Χρειάζονται πολλά για να τιμηθεί κανείς από το Smithsonian –αναμφισβήτητα ένα από τα πιο διάσημα μουσεία των ΗΠΑ– αλλά ο αγαπημένος τηλεζωγράφος Μπομπ Ρος ανταποκρίθηκε, πλήρως, στην πρόκληση εξηγεί το grunge.com. Όπως γράφουν οι Seattle Times, ο Ρος έφτιαξε τρεις πίνακες για κάθε επεισόδιο της εκπομπής του: έναν πίνακα πριν από την παράσταση, για να χρησιμοποιηθεί ως αναφορά, έναμ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του κάθε επεισοδίου και έναν τρίτο, για χρήση στα διδακτικά του βιβλία. Το 2019, το Smithsonian έλαβε μια έκδοση βιβλίου ζωγραφικής ονόματι «Blue Ridge Falls» και τις τρεις επαναλήψεις του «On a Clear Day», καθώς και κάποια props από την εκπομπή αλλά και ημερολόγια του Ρος.
Όσο για τα υπόλοιπα, φαίνεται ότι έχουν μπει στον κόσμο του μυστηρίου και των φημών. Ο ίδιος ο Ρος είπε ότι ορισμένοι από τους πίνακές του δόθηκαν σε τοπικές θυγατρικές του PBS και ότι, τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις, δημοπρατήθηκαν, σύμφωνα με το Mental Floss. Ωστόσο, σύμφωνα με τους Seattle Times, ένας δημοσιογράφος προσπάθησε γενναία (και απέτυχε) να βρει έστω και έναν αυθεντικό Ross προς πώληση ή δημοπρασία οπουδήποτε στο διαδίκτυο. Και, φαίνεται ότι υπάρχει λόγος για αυτό.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ο Μπομπ Ρος ήταν κάτι περισσότερο από ένας άντρας: Ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ένα brandname. Όχι μόνο το όνομά του εμφανίζεται σε επώνυμα χρώματα, προμήθειες και εκπαιδευτικά υλικά, αλλά ολόκληρο το όνομά του ενσωματώθηκε στην Bob Ross, Inc., σύμφωνα με την O’Reilly Rancilio P.C. Η ιδιοκτησία της επωνυμίας του Ρος έχει αλλάξει χέρια από τον θάνατό του και όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Bob Ross Inc. ανήκουν επί του παρόντος στην οικογένεια των πρώην επιχειρηματικών εταίρων του Μπομπ, Γουόλτ και Αν Κοβάλσκι.
Το 2019, οι New York Times έστειλαν έναν δημοσιογράφο στα κεντρικά γραφεία της Bob Ross Inc., που βρίσκεται στο Herndon της Βιρτζίνια, και εκεί βρήκαν εκατοντάδες πίνακές του αποθηκευμένους σε κουτιά. «Φοβόμουν να αγγίξω αυτούς τους πίνακες», είπε η εκτελεστική βοηθός Sarah Strohl. «Αυτά αξίζουν περισσότερο από εμένα», αστειεύτηκε. Η εταιρεία -και πιο συγκεκριμένα, η οικογένεια που την κατέχει- δεν έχει καμία πρόθεση να πουλήσει ποτέ κανέναν από τους πίνακες. «Στην πραγματικότητα δεν μας έχει περάσει ποτέ από το μυαλό», είπε η ιδιοκτήτρια Αν Κοβάλσκι.
Το ημερολόγιο μας για το 2023!
Μοιράστηκε ήδη το νέο ημερολόγιο μας. Συνεχίζουμε έτσι την παράδοση των τελευταίων χρόνων συμμετέχοντας δυναμικά με δική μας εργασία και με τη προβολή του Πειραιά αποτυπωμένη πάνω του.
Κάποιοι το πήραν ήδη. Κάποιοι άλλοι τις επόμενες μέρες. Όσοι θέλετε μπορείτε να περάσετε και από το Σωματείο για να το παραλάβετε. Για την ώρα δείτε το ΕΔΩ και… ξεφυλλίστε το, όπως είναι τυπωμένο!
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσοι άνθρωποι έχουν ζήσει πραγματικά στη Γη;
Ποιοι είναι περισσότεροι οι ζωντανοί ή οι νεκροί ;
‘Ενα ερώτημα που ίσως δεν είχατε σκεφτεί ποτέ είναι το πόσοι άνθρωποι έχουν ζήσει πραγματικά στη Γη. Και ενώ η απάντηση του μοιάζει, σχεδόν, χαοτική, το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτοί ήταν πολλά δισεκατομμύρια. Πώς προκύπτει ο συγκεκριμένος αριθμός;
Υπάρχουν σχεδόν 8 δισεκατομμύρια ανθρώπων στη Γη, αναφέρει το grunge.com, καθώς το The World Counts ενημερώνεται συνεχώς. Παγκοσμίως, οι γεννήσεις συνεχίζουν να υπερτερούν αριθμητικά των θανάτων, αφού σημειώνεται σχεδόν ένας τοκετός κάθε δευτερόλεπτο. Αυτό είναι 200.000 νέοι άνθρωποι κάθε μέρα, που ισοδυναμεί με πολλούς μελλοντικούς, δυσαρεστημένους πρωτοετείς φοιτητές !
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσοι άνθρωποι έχουν ζήσει πραγματικά στη Γη ;
Από την άλλη, ο παγκόσμιος πληθυσμός μοιάζει να έχει «τρελαθεί» τελείως τα τελευταία 200 χρόνια, καθώς όπως δείχνει το Census.gov, το 1800 ζούσαν περίπου 813 εκατομμύρια με 1,125 δισεκατομμύρια άνθρωποι. Πεντακόσια χρόνια πριν από αυτό, ήταν λίγο λιγότερο από το μισό, στα 360.000 εκατομμύρια με 432 εκατομμύρια. Τα 100 χρόνια από το 1800 έως το 1900 είδαν τον ανθρώπινο πληθυσμό να αυξάνεται σε περίπου 1,55 έως 1,76 δισεκατομμύρια. Πενήντα χρόνια αργότερα, το 1950, ήταν 2,5 δισεκατομμύρια, αναφέρει το grunge.com, ενώ σαράντα χρόνια αργότερα το 1990 ο αριθμός ήταν υπερδιπλάσιος από αυτόν, στα 5,3 δισεκατομμύρια. Στη συνέχεια, χρειάστηκαν μόνο 25 χρόνια για να αυξηθεί ο παγκόσμιος πληθυσμός κατά άλλα δύο δισεκατομμύρια και να φτάσει στα 7,3 δισεκατομμύρια.
Υπάρχουν περισσότεροι ζωντανοί από τους νεκρούς ;
Η απάντηση στο ερώτημα «Υπάρχουν περισσότεροι ζωντανοί παρά νεκροί;», ωστόσο, είναι όχι. Όλοι όσοι έζησαν έχουν πεθάνει και οι νεκροί θα είναι πάντα περισσότεροι από τους ζωντανούς, εκτός εάν η διάρκεια ζωής του ανθρώπου αυξηθεί σημαντικά. Πόσοι άνθρωποι λοιπόν έχουν ζήσει ποτέ; Όπως αναφέρει το grunge.com, ο σημερινός πληθυσμός -όσο εντυπωσιακός κι αν είναι- αντιστοιχεί μόνο στο 7% περίπου όλων όσων έχουν ζήσει ποτέ. Αυτό σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχουν ζήσει ισούται με περίπου 117 δισεκατομμύρια.
Αυτός ο αριθμός προκύπτει από τρεις παράγοντες: πόσο καιρό οι άνθρωποι βρίσκονται στη Γη, τον μέσο πληθυσμό σε διάφορες περιόδους και τον αριθμό των γεννήσεων ανά 1.000 κατά τη διάρκεια καθεμιάς από αυτές τις περιόδους. Για παράδειγμα, κάθε ζωντανός άνθρωπος έχει περίπου 1.024 προγόνους αν πάμε πίσω 10 γενιές (δύο γονείς, τέσσερις παππούδες και γιαγιάδες, οκτώ προπάππους και ούτω καθεξής), όπως αναφέρει το Legacy Family Tree. Υπήρξαν, επίσης, πολλά διαφορετικά ανθρώπινα είδη στη γη, όπως ο Homo neanderthalensis και ο Homo erectus, και πιστεύεται ότι οι πρώτοι άνθρωποι εμφανίστηκαν πριν από περίπου 7 εκατομμύρια χρόνια.
Και ναι, ο πληθυσμός συνεχίζει να αυξάνεται όλο και πιο γρήγορα. Το Υπουργείο Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων του ΟΗΕ αναφέρει ότι ο παγκόσμιος πληθυσμός θα φτάσει τα 9,8 δισεκατομμύρια σε περίπου 20 χρόνια και τα 11,2 δισεκατομμύρια το 2100.
Χρειάζεται θάρρος και υπομονή
Αγαπητοί συνάδελφοι – Φίλες και Φίλοι,
Σε περιόδους κρίσης, ωσάν κι αυτές που διανύουμε σήμερα και που, αισίως περνάν τη δωδεκαετία και που είναι κρίση οικονομική με τα αλλεπάλληλα μνημόνια που μας επέβαλαν, κρίση υγειονομική με τα εκατομμύρια ασθενών και τις χιλιάδες των θανάτων καθώς και με την τελευταία κρίση την ενεργειακή και των συνεχών ανατιμήσεων όλων των αγαθών που είναι απαραίτητα για την επιβίωση του ανθρώπου, συνηθίζουμε να στρέφουμε τα βλέμματά μας πίσω στο παρελθόν, για να κάνουμε τις αναγκαίες συγκρίσεις.
Και επειδή, πριν από τις αλλεπάλληλες κρίσεις των 12 τελευταίων ετών, προηγήθηκαν περίοδοι ικανής ευμάρειας για την πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού, αυτή η στροφή του βλέμματος προς τα οπίσω, στα δώδεκα, στα είκοσι χρόνια πίσω, δημιουργεί στον άνθρωπο συναισθήματα άγχους, μελαγχολίας, έως και κατάθλιψης.
Κατά τη δωδεκαετία αυτών των κρίσεων, ζήσαμε πολλές και επώδυνες ανατροπές. Στην προσωπική ζωή, στην οικογενειακή κατάσταση, στην κοινωνική πραγματικότητα. Στο επίπεδο ζωής, στις σχέσεις και συναναστροφές, στην καθημερινή μας διαβίωση. Σε περιόδους κρίσεων, όπως αυτές που βιώσαμε σαν κοινωνία τα τελευταία δώδεκα χρόνια, γίνεται φανερή η πρόθεση και η διάθεση των διανοουμένων πρώτα και της κοινής γνώμης ύστερα, να ανατρέχουν στο παρελθόν για να βρουν τις απαντήσεις στα πιεστικά ερωτήματα και λύσεις στα σοβαρά κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα.
Όμως στα χρόνια και τις περιόδους των κρίσεων, που η αμηχανία κυριαρχεί στο νοητικό μας κόσμο και η δυσφορία ισοπεδώνει τον συναισθηματικό, το εθνικό πνευματικό απόθεμα έχει την ικανότητα να συλλάβει τα νοήματα, να ανακαλύψει τις κρυμμένες αλήθειες και την τόλμη να τις επιβάλλει.
Ο πολιτικός και ο πνευματικός μας κόσμος, μπορεί να απαλλαγεί από πρότερες θέσεις, να απαγκιστρωθεί από παλαιότερες απόψεις, να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να επιχειρήσει την αναγκαία υπέρβαση, ώστε να μπορούμε να ελπίζουμε, πως κάποτε θα απαλλαγούμε από τα δεσμά της κρίση.
Και εν τέλει, ο πολιτικός και πνευματικός κόσμος, θα καταλήξει στη «χρυσή τομή» της προσφοράς παρηγοριάς στον κόσμο που δεινοπαθεί ή θα επιλέξει να του παρουσιάσει ωμή την αλήθεια και απτή την πραγματικότητα, γιατί την πιστεύει και τη θεωρεί ως τη μόνη θεραπεία της βαριάς νόσου;
Για εμάς οδηγός μας θα πρέπει να είναι ο στίχος του Πολέμη που λέει «Μη φοβηθείς αυτόν που στήριξε την Ελπίδα επάνω στην Αλήθεια. Τον είδα στη ζωή να μάχεται μα πάντα ανίκητο τον είδα».
Η Διοίκηση