Όπως και εάν φθάσει ο ασθενής, τα νοσοκομεία πρέπει να προσφέρουν Υγειονομικές Υπηρεσίες
Ανησυχία και ανασφάλεια μας προξένησε το τραγικό περιστατικό με τον άνδρα που, ασθενής, προσήλθε στο νοσοκομείο «Άγιος Ανδρέας» στην Πάτρα, πλην όμως δεν έτυχε καμίας προσοχής. Λόγω του ότι η Μονάδα «δεν εφημέρευε». Με τελικό αποτέλεσμα την τραγική κατάληξη του ασθενούς.
Με αφορμή αυτό το θλιβερό περιστατικό αναρωτιόμαστε: «Είναι καλύτερα να περιμένει κανείς το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, το οποίο μπορεί να έρθει μετά από πολύ ώρα, με τον κίνδυνο μηχανικής βλάβης στο δρόμο λόγω παλαιότητας του οχήματος και με αβέβαιο αποτέλεσμα ως προς την υγεία του ασθενούς, προκείμενου το «166» να πάει τον ασθενή στο «σωστό»-εφημερεύον νοσοκομείο; Ή μήπως πρέπει ο ασθενής και οι οικείοι του να τον μεταφέρουν με ΙΧ στην πλησιέστερη υγειονομική μονάδα, με τον κίνδυνο όμως να μην τον δεχθούν;»
Σε ποια από τις δύο περιπτώσεις έχει περισσότερες πιθανότητες να τύχει νοσηλείας (δηλαδή θα επιζήσει…);
Εκπροσωπώντας περισσότερους από 2,5 εκ. συνταξιούχους, ανθρώπους σχετικά μεγάλης ηλικίας οι οποίοι χρήζουν, κατά τεκμήριο, ανάγκης περισσοτέρων υπηρεσιών υγείας, ζητάμε από την κυβέρνηση, αλλά και από τα πολιτικά κόμματα, να μας πουν τι σχεδιάζουν να πράξουν με αφορμή τις παθογένειες που ανέδειξε το σύστημα «ΕΦΗΜΕΡΙΑ-ΕΚΑΒ».
Για μας είναι προφανές ότι το ΕΣΥ χρειάζεται την στοργή της πολιτείας, τους πόρους του κράτους και τη ριζική αναμόρφωση ως προς τη λειτουργία του.
1. Το ΕΚΑΒ πρέπει να εξοπλιστεί με ασθενοφόρα, κινητό εξοπλισμό «Πρώτων Βοηθειών» και πλήρως μηχανογραφημένο σύστημα με τα προσφερόμενα κρεβάτια ώστε μέσα σε λίγα λεπτά κάθε «περιστατικό» να διακομίζεται στην σωστά στελεχωμένη κλινική.
2. Οι εφημερίες θα πρέπει να αυξηθούν. Ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα.Αναγκαία η ενίσχυσή τους με υλικοτεχνικά μέσα, υγειονομικό και επιστημονικό προσωπικό. Ενίοτε η εφημερία θυμίζει “Δαντική κόλαση” με θύματα τους ασθενείς, το νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό: «Εσείς που μπαίνετε ξεχάστε κάθε ελπίδα».
Χρήσιμο θα ήταν για τον Υπουργό Υγείας και τους Αρχηγούς των κομμάτων να βιώσουν τα δρώμενα με τη διακριτική παρουσία τους σε μια Eφημερία.
3. Οι μονάδες υγείας θα πρέπει να στελεχωθούν με επιπλέον υγειονομικό προσωπικό και να αναβαθμιστούν μισθολογικά τα υπηρετούντα στελέχη (αύξηση μισθών, Βαρέα και Ανθυγιεινά στο νοσηλευτικό προσωπικό κ.α.)
4. Τα καλά στελεχωμένα νοσοκομεία θα πρέπει να υποδέχονται έκτακτα περιστατικά, να προσφέρουν ανάταξη και πρώτες βοήθειες κι ακολούθως, με ευθύνη των ιατρικού προσωπικού, ο ασθενής να μεταφέρεται με ασθενοφόρο σε εφημερεύον-αρμόδιο νοσοκομείο.
Ως πολίτες που προσφέραμε για την συγκρότηση του Κοινωνικού Κράτους και σήμερα, ευαίσθητοι λήπτες των καθημαγμένων υπηρεσιών νοσηλείας, απαιτούμε από την κυβέρνηση και τα κόμματα να σκύψουν πάνω στο πρόβλημα «Υγεία». Το περιστατικό στην Πάτρα, το δραματικό ποσοστό των ασθενών που καταλήγουν στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), ο ευτελισμός της ανθρώπινης προσωπικότητας στη διάρκεια των εφημεριών, προβλήματα που βιώνουν μετ επιτάσεως τα μέλη μας, δεν τιμούν κανέναν.
Όπως δεν τιμά και η (τυχόν) σιωπή του πολιτικού προσωπικού σε αυτή την διατύπωση της αγωνίας μας.
ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΣΙΩΠΗΣΟΥΜΕ!
Το γραφείο Τύπου της ΑΓΣΣΕ
Αναδρομικά επικουρικών, δώρων, περισσότερα σε λίγο, στον ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ!
Την ώρα που η εφημερίδα μας βρισκόταν προς εκτύπωση στο Τυπογραφείο ανακοινώθηκε η απόφαση του ΣτΕ που είχε εκδικαστεί στις 15 Ιανουαρίου 2022 και αφορούσε τα αναδρομικά των επικουρικών συντάξεων καθώς και τα δώρα. Είναι μία απόφαση κόλαφος για τους συνταξιούχους.
Περισσότερα στο επόμενο τεύχος της εφημερίδας μας.
Η Διοίκηση
Η χώρα με την μεγαλύτερη κατανάλωση καφέ παγκοσμίως
Οι κάτοικοί της απολαμβάνουν τέσσερις κούπες καφέ ημερησίως
Είτε προτιμάτε έναν εύκολο πρωινό στιγμιαίο καφέ είτε αφιερώνετε το χρόνο σας πίνοντας έναν πλούσιο καπουτσίνο, να ξέρετε ότι είστε μέλος μιας διεθνούς λέσχης «λατρείας» της καφεΐνης. Το World Population Review κατατάσσει τον καφέ ως ένα από τα κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα -δεύτερο μόνο μετά το πετρέλαιο.
Η κατανάλωση καφέ παγκοσμίως
Από ανεξάρτητους οίκους έως διεθνή brands, ο καφές έχει γίνει βασικό στοιχείο σε νοικοκυριά και εστιατόρια σε όλο τον κόσμο. Και τα στατιστικά του καφέ συνεχίζουν να αυξάνονται, καθώς σύμφωνα με το Statista, πάνω από 166 εκατομμύρια σάκκοι καφέ, ο καθένας ζυγίζοντας πάνω από 60 κιλά, παρασκευάζονται και απολαμβάνονται κάθε χρόνο.
Μόνο στη Βραζιλία, μια έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Γεωγραφίας και Στατιστικής της Βραζιλίας διαπίστωσε ότι οι Βραζιλιάνοι απολαμβάνουν σχεδόν 80 λίτρα καφέ ανά άτομο ετησίως, σημειώνει το The Brazil Business. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ, η Βραζιλία ηγείται, επίσης, του πακέτου των παραγωγών φυσικών κόκκων καφέ, στέλνοντας εκατομμύρια κόκκους Arabica και Robusta σε κοντινές και μακρινές χώρες. Αλλά ποιος είναι υπεύθυνος για όλη αυτή την κατανάλωση καφέ;
Οι φανατικοί του καφέ βρίσκονται ιδιαίτερα σε αυτή την περιοχή
Με μια ιστορία που ξεκινά από τον 10ο αιώνα, είναι ξεκάθαρο ότι ο καφές ήρθε για να μείνει. Από την καθημερινή φινλανδική συνήθεια των τεσσάρων φλιτζανιών καφέ που ακολουθείται από τα τρία της Νορβηγίας, οι ευρωπαϊκές χώρες αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των παγκόσμιων φίλων καφέ. Η Ισλανδία, η Δανία, η Ολλανδία, η Σουηδία, η Ελβετία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο (σε ισοπαλία με τον Καναδά) βρίσκονται πολύ πίσω, τοποθετώντας την Ευρώπη στο προβάδισμα των διεθνών οπαδών του καφέ με σημαντική διαφορά.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καφέ αναφέρει ότι 2,5 εκατομμύρια τόνοι καφέ καταναλώνονται ετησίως σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση -κάτι που μεταφράζεται σε σχεδόν εννέα κιλά καφέ ανά άτομο! Αυτό κάνει ξεκάθαρα την Ευρώπη την περιοχή του κόσμου που καταναλώνει περισσότερο καφέ από οπουδήποτε αλλού.
Με σταθερές ανοδικές τάσεις, η παγκόσμια δημοτικότητα του καφέ δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης, γι’ αυτό να είστε σίγουροι ότι οπουδήποτε στον κόσμο βρεθείτε, μία κούπα καφέ σίγουρα θα έχετε τη δυνατότητα να απολαύσετε.
Ο απρόσμενα απλός λόγος για το χρώμα της κόκκινης στολής της βρετανικής, βασιλικής φρουράς
Όχι για να κρύβει το αίμα κατά τις μάχες των μελών της φρουράς
Ο βρετανικός στρατός ήταν γνωστός για δύο βασικά στοιχεία: το τρομερό ναυτικό του και τα κόκκινα παλτά του. Το χρώμα, τους, μάλιστα, επιλέχθηκε να είναι το έντονο κόκκινο για έναν απρόσμενα απλό λόγο, και όχι για να κρύβει το αίμα κατά τις μάχες των μελών της φρουράς.
Πώς δημιουργήθηκε η βρετανική, βασιλική φρουρά
Το 1661, σύμφωνα με το History Extra, ο βασιλιάς Κάρολος Β’ δημιούργησε μια μικρή δύναμη που θα χρησίμευε ως η προσωπική του βασιλική φρουρά. Αριθμούσε μόλις 4.000 φρουρούς, αλλά σηματοδότησε μια καινοτομία που θα άντεχε στο πέρασμα των χρόνων και αμέτρητους νέους ηγεμόνες. Αυτές οι βασιλικές δυνάμεις θα συνέχιζαν να είναι γνωστές ως τέτοιες, ακόμη και όταν το κοινοβούλιο έφτασε να αναλάβει περισσότερο τον έλεγχό τους κατά την εποχή του Γουλιέλμου της Οράγγης και της Μαρίας κοντά στα τέλη του 17ου αιώνα.
Οι βρετανικές δυνάμεις, αναφέρει το Military History Now, έμειναν γνωστές στο πέρασμα των χρόνων για την κόκκινη ενδυμασία τους. Αν και μπορεί να φαίνεται ανέφικτο, οι μαχητές δεν διέθεταν τα όπλα ή την τεχνολογία για να πολεμήσουν με οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρά μόνο από κοντά, ακόμη και χρησιμοποιώντας τα πυροβόλα όπλα της εποχής. Αυτό κατέστησε την έννοια του καμουφλάζ περιττή (και ούτως ή άλλως αδύνατη να εφαρμοστεί).
Έτσι, το Merriam-Webster δηλώνει ότι το όνομα «Redcoat» χρησιμοποιήθηκε συνήθως για να περιγράψει τους Βρετανούς στρατιώτες ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του Επαναστατικού Πολέμου. Υπήρχε, όμως, ένας άλλος λόγος για τον οποίο φορούσαν την κόκκινη απόχρωση σήμα κατατεθέν, ο οποίος, μάλιστα, αποδείχθηκε περισσότερο πρακτικός.
Ο απρόσμενα απλός λόγος για το χρώμα της κόκκινης στολής της βρετανικής, βασιλικής φρουράς
Σύμφωνα με το Live Science, λοιπόν, η ιδέα ότι το χρώμα των κόκκινων παλτών επιλέχθηκε επειδή έκρυβε κηλίδες αίματος είναι μια κοινή παρανόηση. Ο Richard Fitzwilliams, βασιλικός εμπειρογνώμονας, σύμφωνα με το grunge.com, δήλωσε ότι αυτό δεν συνέβαινε στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με τον Fitzwilliams, «οι Βρετανοί στρατιώτες φορούσαν παραδοσιακά κόκκινο… επειδή ήταν η φθηνότερη και πιο εύκολα διαθέσιμη βαφή».
Επίσης, τα χαρακτηριστικά μεγάλα γούνινα καπέλα που συνεχίζουν να φορούν είχαν συγκεκριμένο σκοπό. Φτιάχνονται από τη γούνα καναδικών μαύρων αρκούδων και ο Fitzwilliams προσθέτει ότι «η ιδέα ήταν ότι έκανε τους πεζούς στρατιώτες να φαίνονται πιο ψηλοί και επομένως πιο τρομακτικοί σε περίπτωση μάχης».
Οι συνταξιούχοι και τα… όπλα (τους)
Οι συνταξιούχοι όχι μόνο έχουν από το 2008 να πάρουν αύξηση, αλλά συμπλήρωσαν 14 συναπτά έτη ονομαστικών περικοπών. Κάτι πρωτοφανές για σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, εν μέσω μάλιστα διψήφιων ποσοστών πληθωρισμού κατά το τρέχον έτος…
Παρά ταύτα δεν θα λάβουν ούτε αναδρομικά. Ακόμη και οι χαμηλοσυνταξιούχοι που έχασαν το ΕΚΑΣ το 2016.
Στην δραματική, όσον αφορά τη διαβίωση μας, αυτή κατάσταση περιήλθαν οι συνταξιούχοι:
-αφενός λόγω της ρύθμισης του ν.4714/20 με την οποία «αποσβένεται» το δικαίωμα των θιγομένων ασφαλισμένων να προσφύγουν στη δικαιοσύνη, καίτοι τα «δικαιώματά τους δεν έχουν παραγραφεί» και
-αφετέρου της πρόσφατης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, που ενώ δέχεται ότι η Κυβέρνηση δεν κατέβαλε όπως υποχρεούνταν τα ποσά που αντιστοιχούν στις περικοπές των επικουρικών συντάξεων και στα καταργηθέντα επιδόματα εορτών και αδείας…» (για το διάστημα 22/6/2015-12/5/2016), ωστόσο το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο το δικαιολογεί αυτό (ενσωματώνοντας την επιχειρηματολογία των δικηγόρων του δημοσίου στην σχετική πιλοτική δίκη της 15ης/1/2021), λόγω «σημαντικού δημοσιονομικού κόστους (που καταβλήθηκε) για την διαχείριση των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών και την ενίσχυση των αμυντικών συστημάτων της χώρας..»
Αν πέσαμε θύματα των εξοπλισμών, αν η πατρίδα μάς καλεί και πάλι να την υπηρετήσουμε, αποτελεί τιμή για μας. Μην σας γελάνε τα άσπρα μαλλιά, έχουμε πύρινη ματιά. Ας μας δώσει η πολιτεία τη δυνατότητα να πέσουμε ηρωικά στο πεδίο της δόξας, παρά να έχουμε την τύχη του μπουρλοτιέρη Ματρόζου, που από ήρωας του ’21 κατέληξε επαίτης!
Αυτό θα είναι το μήνυμά μας προς τους περιθωριοποιημένους συναδέρφους μας και εν όψει εκλογών!
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της και να χορηγήσει αυξήσεις σε όλους τους συνταξιούχους εντός του 2022 λόγω πληθωρισμού και υπερβολικής ακρίβειας στα είδη πρώτης ανάγκης, καθώς και κατά τα επόμενα έτη ανεξαρτήτως πρόσημου “προσωπικής διαφοράς”.
Το Γραφείο Τύπου της ΑΓΣΣΕ
Γιατί τα οχήματα της πυροσβεστικής, είναι κόκκινα
Βλέποντας ένα πυροσβεστικό όχημα στο δρόμο με τις σειρήνες του να ηχούν δυνατά μπορεί να σας έρθουν πολλά πράγματα στο μυαλό. «Πού είναι η φωτιά;» είναι το πρώτο, «ελπίζω να μην είναι το σπίτι μου» μπορεί να είναι το δεύτερο, ενώ πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν κάποια στιγμή «γιατί είναι κόκκινο το πυροσβεστικό όχημα»;
Αν και το κόκκινο είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό, οι περισσότεροι άνθρωποι αναγνωρίζουν τα πυροσβεστικά οχήματα λόγω των σειρήνων και των φώτων που αναβοσβήνουν, καθώς θα ακούσετε ένα από αυτά πολύ πριν το δείτε. Γιατί, όμως, τα πυροσβεστικά οχήματα είναι κόκκινα;
Σύμφωνα με τους ειδικούς σε θέματα αυτοκινήτων της J.D. Power, η ιστορία είναι γεμάτη με θεωρίες. Πριν από την έλευση του αυτοκινήτου, ο εξοπλισμός πυρόσβεσης ήταν τοποθετημένος σε άμαξες που έσερναν άλογα. Αυτές οι άμαξες, οι οποίες είχαν επαναχρησιμοποιηθεί από αγροκτήματα, ήταν συχνά βαμμένες κόκκινες στο κάτω μέρος του αμαξώματός τους, επειδή το κόκκινο ήταν ένα φθηνό χρώμα και επειδή συχνά έκρυβε τη βρωμιά και τα χτυπήματα από τους δρόμους. Όταν οι πυροσβεστικές υπηρεσίες υιοθέτησαν τα χαρακτηριστικά αυτοκίνητά τους, υιοθέτησαν και το χρώμα τους.
Αλλά αυτό δεν εξηγεί εύκολα πώς τα πυροσβεστικά οχήματα με μηχανές ήταν διακοσμημένα με κόκκινο χρώμα. Μια άλλη, πιο αξιόπιστη θεωρία υποστηρίζει ότι ο πρωτοπόρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Χένρι Φορντ είχε μεγάλη σχέση με αυτό. Στις αρχές του 20ού αιώνα, το μοντέλο Τ του Ford ήταν το πιο δημοφιλές όχημα στους δρόμους. Μεταξύ 1914 και 1925, το Τ ήταν διαθέσιμο σε ένα χρώμα –το μαύρο. Όταν τα πυροσβεστικά οχήματα βγήκαν στους δρόμους, ήταν λογικό να βαφτούν κόκκινα για να ξεχωρίζουν από τον στόλο των επιβατικών οχημάτων της εταιρείας.
Σύμφωνα με το mentalfloss.com, έχουν διεξαχθεί μελέτες που εξέταζαν διάφορους χρωματικούς συνδυασμούς για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, συχνά με αντίθετα αποτελέσματα. Ενώ χρώματα όπως το κίτρινο λάιμ είναι πιο αισθητά από το κόκκινο, για παράδειγμα, δεν ωφελεί πολύ αν οι οδηγοί δεν συνδέουν το χρώμα με τα επείγοντα περιστατικά.
Ενώ υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους τα πυροσβεστικά οχήματα βάφτηκαν αρχικά κόκκινα, τα πυροσβεστικά οχήματα παραμένουν κόκκινα απλώς και μόνο επειδή θα ήταν δύσκολο να ξεμάθουμε τη συσχέτισή μας ότι το κόκκινο χρώμα ισοδυναμεί με επείγοντα περιστατικά.
Έτοιμη και η νέα εφημερίδα μας, ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ Σιδηρόδρομος, τ. 161
Ολοκληρώσαμε και τη νέα έκδοση της εφημερίδας του Σωματείου μας ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ τ. 161 με όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την απολογιστική συνέλευση και τις εκλογές, τη δράση του Σωματείου μας και του Μουσείου. Ώρα για τις μικρές μας διακοπές τώρα καθώς οι ζέστε είναι δυνατές και ανυπόφορες στα όρια του καύσωνα…
Δείτε πρώτο ΕΔΩ. Και σε λίγο στα σπίτια σας…
Από τη Δευτέρα 5/9/2022 άνοιξαν τα γραφεία μας!
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι τα γραφεία του Σωματείου μας λόγω των καλοκαιρινών διακοπών θα παραμείνουν κλειστά από 18 Ιουλίου μέχρι 2 Σεπτεμβρίου.
Θα είμαστε και πάλι κοντά σας από την Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου. Όμως και τις μέρες που τα γραφεία του Σωματείου θα είναι κλειστά όλοι εμείς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θα είμαστε κοντά στον κάθε συνάδελφο. Μη διστάζετε όταν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε πρόβλημα να μας ενημερώνετε και να είστε βέβαιοι ότι θα είμαστε δίπλα σας αρωγοί και συμπαραστάτες.
Τα τηλέφωνά μας είναι στη διάθεση όλων των συναδέλφων μας.
Η Διοίκηση