ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ (ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ)
ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ Η.Σ.Α.Π.
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 197
Πειραιάς 1 Νοεμβρίου 2010
Προς
τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ΗΣΑΠ
κ. Χαράλαμπο Αραπατσάκο Αθηνάς 67 – Αθήνα
Θέμα: Συντήρηση και διαφύλαξη παλαιού τροχαίου υλικού.
Κύριε Διευθύνοντα,
Σε διάφορους χώρους των εγκαταστάσεων της Εταιρίας βρίσκονται εγκαταλελειμμένα διάφορα ιστορικά οχήματα όπως:
1. Ένα ξύλινο βαγόνι που κατασκευάστηκε το 1923 από τους τεχνίτες των ΣΑΠ στο Εργοστάσιο του Πειραιά και το οποίο με δική σας πρωτοβουλία και δική μας συναίνεση (μας είχατε ζητήσει να σας πούμε έγγραφα εάν το θέλαμε), επεστράφη στους ΗΣΑΠ, από το Δήμο Κηφισιάς.
2. Ένα Τραμ του Περάματος που κατασκευάστηκε το 1936 στο Μιλάνο της Ιταλίας και το οποίο με πρωτοβουλία και ενέργειες του πρώην Διευθύνοντα Συμβούλου κ. Παπαθανάση, διασώθηκε από την καταστροφή και επεστράφη στους ΗΣΑΠ, από το Δήμο Καλλιθέας.
3. Ο “Καρνάβαλος”, το όχημα που αρχικά το έσερνε άλογο και το οποίο οι τεχνίτες του Ηλεκτρικού Τμήματος, το χρησιμοποίησαν το έτος 1912, για την κατασκευή της εναερίου γραμμής, του Τραμ της Παραλίας.
Ο “Καρνάβαλος” αφού διασκευάστηκε, στην συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για την επισκευή και συντήρηση της εναερίου γραμμής του Τραμ του Περάματος μέχρι το έτος 1977.
4. Τα δύο μικρά “βαγονέτα” που χρησιμοποιούσαν οι τεχνίτες της Επισκευής για τις μετακινήσεις των οχημάτων σιδηροδρόμου, στους χώρους του Εργοστασίου.
Και τέλος ζητάμε από εσάς και από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας να κάνετε ενέργειες έτσι ώστε να επιστραφούν στην Εταιρία μας.
α) Από την ΑΜΕΛ τα δύο μεταλλικά βαγόνια 6ης παραλαβής.
β) Από τον ΟΣΕ το Βασιλικό Όχημα το οποίο κατασκευάστηκε το έτος 1888 από τεχνίτες των ΣΑΠ στο Εργοστάσιο του Πειραιά, και σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του ΟΣΕ, και τα τρία βαγόνια, ένα ξύλινο το οποίο είχε επισκευαστεί ύστερα από αίτημα του Δήμου Αθηναίων, για τις εκδηλώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων, ένα Τραμ του Περάματος και ένα Τραμ της Παραλίας, τα οποία εδώ και χρόνια βρίσκονται εγκαταλελειμμένα (σαπίζουν και λεηλατούνται), στους υπαίθριους και ανεξέλεγκτους χώρους, δίπλα από το Μουσείο του Σιδηροδρόμου του ΟΣΕ στη Λιοσίων.
Ζητάμε ακόμα:
Σε συνεννόηση μαζί μας, να βρεθεί κατάλληλος χώρος στις εγκαταστάσεις του Εργοστασίου στον Πειραιά, όπου θα στεγαστούν όλα τα οχήματα που πιο πάνω σας αναφέρουμε, αφού προηγούμενα συντηρηθούν με άμεσο στόχο, την δημιουργία Μουσείου, στο οποίο εκτός από τα πιο πάνω οχήματα να εκτεθούν ακόμα:
Ένα Πράσινο Λεωφορείο και διάφορα βαριά μηχανήματα και εργαλεία, τα οποία δεν μπορούν να εκτεθούν, στο υπάρχον Μουσείο μας.
Και τέλος να υπενθυμίσετε για μία φορά ακόμα στις Διευθύνσεις Έλξεως, Γραμμής και Κεντρική Αποθήκη υλικού, να μην πετάνε κανένα παλαιό υλικό, μικρό ή μεγάλο, εάν προηγούμενα δεν το βλέπουμε και δεν το αξιολογούμε εάν χρειάζεται για το Μουσείο.
Κύριε Διευθύνοντα,
Η διαφύλαξη και προβολή της πλούσιας Ιστορίας των ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ, του Πρώτου Αστικού Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και του τρίτου στον κόσμο, είναι όχι μόνο καθήκον, αλλά και υποχρέωση όλων μας, τόσο των συνταξιούχων, οι οποίοι πριν από 15 χρόνια δημιούργησαν το Μουσείο των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, όσο και των εργαζομένων, οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, βοήθησαν και βοηθάνε την προσπάθειά μας αυτή.
Αλλά και των Διοικήσεων της Εταιρίας οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια μας συμπαραστάθηκαν, για να μπορούμε σήμερα όλοι μας, να αισθανόμαστε υπερήφανοι γι’ αυτά που δημιουργήσαμε και αυτά που θα συνεχίζουμε να δημιουργούμε, γιατί κύριε Διευθύνοντα, το ποτάμι του Πολιτισμού στους Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους που ξεκίνησε το 1995 με την δημιουργία του Μουσείου στα γραφεία του Σωματείου μας αρχικά και στον σταθμό του Πειραιά στη συνέχεια, δεν πρόκειται να στερέψει, αλλά και ούτε να γυρίσει πίσω, όποια οικονομική κατάσταση και εάν υπάρχει στην Εταιρία.
Με εντολή Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Αντιπρόεδρος
Εμμ. Φωτόπουλος Ευθύμιος Ρουσιάς
Κοινοποίηση:
α) Γραφείο Υπουργού Μεταφορών κ. Δημήτριου Ρέππα
β) Γραφείο Υπουργού Πολιτισμού κ. Παύλου Γερουλάνου
γ) Διοικητικό Συμβούλιο ΗΣΑΠ – Α.Ε.
δ) Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο ΟΑΣΑ κ. Δημήτρη Δημητρίου
ε) Διευθυντή Έλξεως και Αποκλεισμού κ. Γεώργιο Σκούρα