Αρχική » Εφημερίδα » Με τον διάλογο, την πειθώ – την ευπρέπεια – την ειλικρίνεια – την ηπιότητα και τη σαφήνεια θα πρέπει να πορευόμαστε στη ζωή μας

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Αντώνης Γεωργιλάς

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Κώστας Τουρναβίτης

Ιωάννης Μαξούρης

Είμαστε ανοιχτά και σας περιμένουμε!

Η επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές στην καθημερινότητα και τα προβλήματα του χειμώνα δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Θέλει προσπάθεια για να ξαναμπείς στους ρυθμούς της ζωής. Ευχόμαστε σε όλους τους συνταξιούχους καλή δύναμη και κουράγιο για να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες ημέρες του χειμώνα.

Υπάρχει μια "ζεστασιά" ανθρώπινη εδώ. Και έχουμε τις υποδομές που όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα. Σας περιμένουμε καθημερινά από το πρωί ώς τη μία το μεσημέρι...

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

Με τον διάλογο, την πειθώ – την ευπρέπεια – την ειλικρίνεια – την ηπιότητα και τη σαφήνεια θα πρέπει να πορευόμαστε στη ζωή μας

Του Προέδρου

Ευθυμίου Ρουσιά

Διάλογος είναι η συζήτηση που γίνεται ανάμεσα σε δύο ή και περισσότερους ανθρώπους, για την επίλυση των όποιων προβλημάτων παρουσιάζονται στην κοινωνία που ζούμε ή και μεταξύ μας, την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα, για την επίτευξη, συμφωνία και τη γεφύρωση των αντιθέσεων.

Ο διάλογος αποκτά ουσία, ιδιαίτερη δύναμη και ζωντάνια όταν χαρακτηρίζεται από κάποιες αρετές, μεταξύ των οποίων πρωτεύοντα θέση θα πρέπει να έχουν η πειθώ, η ηπιότητα, η ευπρέπεια, η ειλικρίνεια και η σαφήνεια.

Ας δούμε αναλυτικά τη συμβολή των αρετών αυτών που θα μας καθορίζει τα λόγια μας και τα έργα μας.

Η πειθώ. Πειθώ είναι η πειστική δύναμη του λόγου, η επιχειρηματολογία, με την οποία πετυχαίνει κάποιος να επιβάλλει τη θέλησή του και να πείσει αυτούς που έχουν διαφορετική γνώμη και άποψη να συμμορφωθούν μ’ αυτήν οι αντιγνωμούντες. Η πειθώ αποκτά φίλους πιστούς και ηθελημένους. Εκείνος που με τη θέλησή του πείθεται, συνεργάζεται και συμφωνεί.

Αποκλειστικό μέσο τη πειθούς είναι το επιχείρημα. Η σειρά επιχειρημάτων, συλλογισμών, που συνδέονται λογικά μεταξύ τους για τη στήριξη ή ανατροπή μίας θέσης, δηλαδή η επιχειρηματολογία, είναι η μόνη ορθή μέθοδος της πειθούς και η πεμπτουσία του διαλόγου.

Η ιστορία μας διδάσκει πολλά επιτεύγματα από τα αποτελέσματα του ειλικρινούς διαλόγου καθώς και τις καταστροφές όπου ο διάλογος ήταν μονόλογος π.χ. στο συνέδριο λίγο πριν τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, ο ναύαρχος του ελληνικού στόλου Ευρυβιάδης εισηγήθηκε να φύγει ο στόλος από τα στενά της Σαλαμίνας και να ενωθεί με τον στρατό στον Ισθμό.

Ο Θεμιστοκλής πήρε τον λόγο και μίλησε προς τον Ευρυβιάδη ως εξής: «Εις χείρας σου είναι τώρα να σώσεις την Ελλάδα, αν πεισθείς σε εμένα και κάνεις ναυμαχία μένοντας εδώ και όχι στους λόγους των άλλων, διότι άκουσε θα έχεις τις εξής ζημιές» και ανέφερε στον Ευρυβιάδη τους λόγους για τους οποίους επέμενε να γίνει η ναυμαχία στα στενά της Σαλαμίνας και όχι κοντά στον Ισθμό καθώς οι Πέρσες έχουν μεγάλα καράβια και δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν ελιγμούς στα στενά της Σαλαμίνας.

Αυτός ο διάλογος που έχει ως μέσο την επιχειρηματολογία, την πειθώ, είναι ο σωστός διάλογος. Ωστόσο, έχει και η πειθώ τα δικά της παράδοξα. Όπως λέει ένας συγγραφέας «είναι πιο εύκολο να περάσεις έναν στρατό από τις Άλπεις, παρά τον κάθε στρατιώτη ξεχωριστά».

Η ευπρέπεια: Ευπρέπεια είναι η ευγενική και πολιτισμένη συμπεριφορά, Είναι αυτό που σήμερα χρειαζόμαστε περισσότερο από κάθε φορά. Ο ευπρεπής συνομιλητής είναι αξιοπρεπής, κόσμιος, προσηνής και γλυκομίλητος, δεν προσβάλλει την κοινή αισθητική και ηθική, είναι πολιτισμένος άνθρωπος.

Στον αντίποδα της πειθούς, της ηπιότητας, της ευπρέπειας, της ειλικρίνειας, της φρόνησης, της σαφήνειας και άλλων αρετών του διαλόγου, είναι η βία, η οξύτητα, η απρέπεια, το ψέμα, το πείσμα, η ασάφεια και μάλιστα η νεόκοπη, θολερή και ακαταλαβίστικη, η οποία είναι γέννημα των σύγχρονων πολιτικών μας.

Στις μέρες μας στη Βαβέλ του ολέθριου διαλόγου των τηλεοπτικών καναλιών σε έναν βαθμό και του κοινοβουλίου επίσης επικρατεί, δυστυχώς, τελικά όχι όποιος έχει πειστική δύναμη του λόγου, αλλά όποιος φωνάσκει πολύ. Έπαψε πλέον να επικρατεί ο διάλογος μεταξύ των πολιτικών σήμερα, σήμερα επικρατεί ο μονόλογος, κάθε πολιτικός εκφωνεί τον μονόλογο που εκφράζει τις απόψεις της παρατάξεώς του ή και του ιδίου προσωπικά και τίποτε άλλο καθώς δεν τον ενδιαφέρει το πρόβλημα και η λύση του.

Στην ελληνική τηλεόραση της οχλαγωγίας, όποιος τσιρίζει, μάλλον κερδίζει. Είναι ένας τηλεοπτικός βάλτος της ακράτειας της γλώσσας και των ύβρεων που δυστυχώς έχει μεταφερθεί και στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων πολιτών, είναι μία πραγματικότητα που αντί να είναι παράδειγμα αποφυγής, γίνεται παράδειγμα προς μίμηση.

Είναι κατάντια, είναι ντροπή για τους Έλληνες που δίδαξαν τη διαλλακτική, την ευπρέπεια και την πειθώ. Για την κακή εικόνα του τηλεοπτικού διαλόγου, μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν και πολλοί από τον δημοσιογραφικό κόσμο. Είναι οι δημοσιογράφοι που δεν έχουν τη δυνατότητα να συντονίσουν και να διευθύνουν τις συζητήσεις που γίνονται και τις οποίες παρακολουθούν οι ανυποψίαστοι τηλεθεατές.

Είναι εντελώς αδαείς στην πρακτική της διεύθυνσης της συζήτησης και στην τέχνη και επιστήμη, του να κάνουν σημαντικές ερωτήσεις. Χάνουν τον έλεγχο, αγνοούνται και παρακολουθούν αμήχανοι τους φωνασκούντες συνομιλητές τους καθώς δεν έχουν το κύρος για να μπορέσουν να επιβάλλουν την τάξη, ίσως μερικοί να το θεωρούν επιτυχία το να βάλουν τους καλεσμένους να τσακωθούν μεταξύ τους.

Ασφαλώς όλα αυτά μεταφέρονται στους τηλεθεατές για επιμόρφωση. Γενικώς οι νεοέλληνες δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι μας λείπει η κουλτούρα συζήτησης. Γιατί δυστυχώς εκλείπουν από τους νεοέλληνες τα απλά πράγματα όπως: το οικογενειακό τραπέζι όπου πρέπει να συγκεντρωνόμαστε όλοι γύρω του με σειρά και τάξη, λείπει το σχολείο που πρέπει να εφαρμόζει σε όλες τις βαθμίδες τη σχολική ζωή με τη σωστή οργάνωση.

Όλα είναι θέμα παιδείας. Όμως αυτή απαιτεί και χρόνο και κόπο πολύ και συλλογική προσπάθεια, αντιπαράθεση ιδεών, γνωμών, σοβαρός ευρύς διάλογος σύμφωνα με την αντίληψη του σύγχρονου φιλοσόφου, ο οποίος είπε: «Εγώ μπορεί να πλανιέμαι και εσύ μπορεί να έχεις δίκιο.

Γι’ αυτό εμείς πρέπει μαζί να προσπαθήσουμε να φτάσουμε κοντά στ’ αχνάρια της αλήθειας». Στο χέρι μας είναι να εφαρμόσουμε τον πειστικό διάλογο με πειθώ, με ευπρέπεια, με ειλικρίνεια και με ηπιότητα, αν θέλουμε να πάμε μπροστά σαν άτομα, σαν κοινωνία και σαν κράτος.

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.174. Κι ΕΔΩ το τ.173, ΕΔΩ το τ. 172, ΕΔΩ το τ. 171 ΕΔΩ το τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.

Αξίζει να τη δείτε αυτή την έκθεση φωτογραφίας στο διάδρομο που οδηγεί στο Σωματείο μας

Μια μέρα αφιερωμένη στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας

Παγκόσμια ημέρα Ηλικιωμένων η 1 Οκτωβρίου. Η σκέψη µας στρέφεται σ΄ αυτούς που µε τη συσσωρευμένη εμπειρία και τη σοφία τους, δένουν και ενισχύουν τον κοινωνικό ιστό. Ας είναι ανοιχτές οι αγκαλιές μας γι' αυτούς!