Όπως διαβάζετε σε κάθε έκδοση του «Ηλεκτρικού» στην 16η Σελίδα δημοσιεύουμε ποια Σχολεία και πόσοι Μαθητές επισκέπτονται το Μουσείο μας.
Η ξενάγηση των Μαθητών στους Εκθεσιακούς χώρους διαρκεί περίπου 2 ώρες. Πάρα πολλοί Μαθητές εντυπωσιασμένοι από αυτά που βλέπουν και ακούνε για την πλούσια Ιστορία των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, μας κάνουν διάφορες ερωτήσεις.
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των Μαθητών εκτός από το Ξύλινο Βαγόνι και την πληθώρα των Ιστορικών Εκθεμάτων μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών εστιάζεται στα Χειριστήρια Μηχανήματα Σηματοδότησης και στους Σταθμάρχες.
Ένας φοιτητής της Σιβιτανιδείου Σχολής μας ρώτησε: «Τι μέσο πρέπει να έχει κάποιος εργαζόμενος στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο για να γίνει Σταθμάρχης;».
Του εξηγήσαμε και του είπαμε αυτά που λέμε σε όλους όσους επισκέπτονται το Μουσείο και μας ρωτούν για τους Σταθμάρχες.
Στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο για να γίνει κάποιος Σταθμάρχης και να χειρίζεται τα Μηχανήματα Σηματοδότησης δίνει εξετάσεις σε μια Επιτροπή Τεχνικών Διευθυντών και ενός Εκπροσώπου του Υπουργείου Μεταφορών, αφού προηγούμενα συμμετέχει σε σχετικές Μαθητείες.
Να έχει Γραμματικές Γνώσεις τουλάχιστον τρίτης τάξης Γυμνασίου.
Να έχει ξεκινήσει την Υπηρεσιακή του Σταδιοδρομία από Εισπράκτορας Τροχιοδρόμου.
Και στη συνέχεια να γίνει Συλλέκτης Εισιτηρίων, Προϊστάμενος Αμαξοστοιχίας, Ελεγκτής Τροχιοδρόμου, Ελεγκτής Σιδηροδρόμου και μετά από 15 περίπου χρόνια Υπηρεσίας στην Κίνηση και αφού κριθεί ικανός από την Εξεταστική Επιτροπή να γίνει Σταθμάρχης για να χειρίζεται τα Μηχανήματα Σηματοδότησης.
«Καλά στον ΟΣΕ πως εμπιστεύτηκαν σε έναν Αχθοφόρο με λίγα χρόνια υπηρεσίας και άσχετο με τα Μηχανήματα Σηματοδότησης να γίνει Σταθμάρχης;»
Στην ερώτηση αυτή παιδιά τους λέμε την απάντηση θα μπορέσετε να την πάρετε όχι μόνο από Πολιτικούς και Υπηρεσιακούς Παράγοντες οι οποίοι έκαναν έναν Αχθοφόρο Σταθμάρχη, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Τα παιδιά μας κοίταξαν με απορία, κοιτάχτηκαν μεταξύ τους και δεν μας έκαναν άλλη ερώτηση για τη Σηματοδότηση.
Και συνεχίσαμε τη ξενάγηση στους υπολοίπους Εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου.
Τώρα εσείς Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι που διαβάσατε το πιο πάνω άρθρο τι λέτε;
Το Συνδικαλιστικό Κίνημα των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων διαχρονικά, με Συνδικαλιστές όπως: Τον Γιάννη Παπαδημητρίου, τον Πέτρο Ψαρόγιαννη, τον Τάκη Τασούλη, τον Γιάννη Παναγιωτόπουλο, τον Γιώργο Σοφιανό, τον Ανδρέα Αντωνακόπουλο, τον Γιώργο Γαβρίλη, τον Χρίστο Τρυφιάτη, τον Βασίλη Σταθούση, τον Λευτέρη Ρενιέρη και άλλους καταξιωμένους Συνδικαλιστές.
ΘΑ ΕΠΕΤΡΕΠΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΡΟΣΟΝΤΑ;
Μανώλης Φωτόπουλος