Αρχική » Περίεργα και Παράξενα » Γιατί η πινακίδα του «Stop» είναι οκτάγωνη ;

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Κλημαντίρης Νικόλαος

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Αντώνης Γεωργιλάς

Ιωάννης Μαξούρης

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

Γιατί η πινακίδα του «Stop» είναι οκτάγωνη ;

Πότε υιοθετήθηκε η σημερινή της μορφή που όλοι γνωρίζουμε

Μία από τις πιο σημαντικές πινακίδες για τους οδηγούς, το Stop εκτός από την «εντολή» για το σταμάτημα του αυτοκινήτου σημαίνει ταυτόχρονα ότι πρέπει να δοθεί και μεγάλη προσοχή. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, ωστόσο, γιατί το σχήμα της είναι οκτάγωνο; Τι σημαίνουν οι τόσες πολλές πλευρές και για ποιο λόγο για παράδειγμα δεν είναι τετράγωνο;

Στις αρχές του 20ου αιώνα, λοιπόν, οι αμερικάνικοι δρόμοι ήταν ένα χάος. Οι οδηγοί δεν χρειάζονταν άδεια οδήγησης, δεν υπήρχαν γραμμές που να διαχώριζαν τους δρόμους και τις πλευρές του και φυσικά δεν είχαν ακόμη επινοηθεί οι πινακίδες στάσης.

Το πρώτο επίσημο σήμα Stop εμφανίστηκε στο Ντιτρόιτ, το 1915, και ήταν ένα μικρό, λευκό και τετράγωνο σχήμα με μαύρα γράμματα, που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει το σημερινό κατακόκκινο και σε οκτάγωνο σχήμα Stop που όλοι ξέρουμε. Το 1923, ωστόσο, ένα παράρτημα του τμήματος αυτοκινητόδρομων του Μισισιπή πρότεινε μια αλλαγή, κατά την οποία το ίδιο το σχήμα της πινακίδας θα μπορούσε να υποδηλώσει το είδος του κινδύνου μπροστά. Η λογική ήταν πολύ απλή μάλιστα, καθώς όσο περισσότερες πλευρές έχει μία πινακίδα, τόσο πιο επικίνδυνη είναι η επικείμενη διαδρομή.

Μέχρι το 1935 είχαν χρησιμοποιηθεί διάφορα χρώματα για τις συγκεκριμένες ταμπέλες, μέχρι που υιοθετήθηκε η πρόταση των συγκοινωνιολόγων που εξέδωσαν ένα 116σελιδο έγγραφο με τίτλο «Εγχειρίδιο για την ενοποίηση των συσκευών οδικής κυκλοφορίας» το οποίο πρότεινε η πινακίδα του Stop να είναι κίτρινη με μαύρα γράμματα. Η σημερινή της μορφή, ωστόσο, με το κόκκινο φόντο και τα λευκά γράμματα υιοθετήθηκε το 1954 με την επανέκδοση του εγχειριδίου.

Οι κύκλοι, λοιπόν, που θεωρούνταν ότι έχουν άπειρες πλευρές, χαρακτηρίζουν τους πιο σημαντικούς κινδύνους, όπως οι σιδηροδρομικές διασταυρώσεις. Τα οκτάγωνα υποδηλώνουν τους δεύτερους πιο επικίνδυνους κινδύνους, όπως οι διασταυρώσεις και οι ρομβοειδείς πινακίδες τα λιγότερα δύσκολα περάσματα, ενώ τα ορθογώνια ήταν αυστηρά ενημερωτικά. Μια φιλοσοφία που εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα.

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.