Αρχική » Μουσεία » 20 χρόνια από την ίδρυση του Μουσείου των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ του Σωματείου Συνταξιούχων ΗΣΑΠ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Γιώργος Αρβανίτης

Ταμίας

Μαντάς Μιχαήλ

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Ηλίας Μπονάρος, Τριανταφύλλου Τριαντάφυλλος, Λάμπρος Ντρής,

Αναστάσιος Μπασιάς

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Κλημαντίρης Νικόλαος

Μέλη

Κουτσοθόδωρος Νικόλαος

Πέτρος Βαλιάνος

Αντώνης Γεωργιλάς

20 χρόνια από την ίδρυση του Μουσείου των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων ΣΑΠ-ΕΗΣ-ΗΣΑΠ του Σωματείου Συνταξιούχων ΗΣΑΠ

Το 2015 κλείνουν 20 χρόνια από τότε που οι συνταξιούχοι των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων (ΗΣΑΠ) δημιούργησαν το Μουσείο τους.

Σκοπός της ίδρυσης του Μουσείου είναι να γίνει ευρύτερα γνωστή η πλούσια ιστορία των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, του πρώτου Αστικού Σιδηροδρόμου στην Ελλάδα που πρωτολειτούργησε στις 27 Φεβρουαρίου 1869 και τρίτου στον κόσμο μετά του Λονδίνου το 1863 και της Ν. Υόρκης το 1867, της Εταιρίας που εργαστήκαμε για 30, 35 και 40 χρόνια, αλλά και της προσφοράς των εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων οι οποίοι κάτω από αντίξοες συνθήκες και σκληρούς αγώνες (πόλεμοι, δικτατορίες, εξορίες, φυλακίσεις, μισθοί πείνας κ.α.) συνέβαλαν καθοριστικά έτσι ώστε ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά να είναι σήμερα ένα από τα πιο αξιόπιστα αστικά συγκοινωνιακά μέσα στην Ελλάδα.

Τι μπορούν να δούνε οι επισκέπτες του Μουσείου:

Στους εκθεσιακούς χώρους του Υπογείου, Ισογείου, Ημιώροφου, 1ου και 2ου ορόφου, θα ενημερωθούν για όλη την ιστορία των Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων και συγκεκριμένα:

Για τον Ατμήλατο, τον Ηλεκτρικό, τα Τραμ της Παραλίας, του Περάματος καθώς και για τα Πράσινα Λεωφορεία.

Μπορούν ακόμα να δούνε:

Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν οι εργάτες για την επισκευή και συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής.

Τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν διαχρονικά στο εργοστάσιο οι μηχανοτεχνίτες, οι σιδηρουργοί, οι τεχνίτες επισκευής οχημάτων σιδηροδρόμου, οι ηλεκτρολόγοι και οι ξυλουργοί όταν επισκεύαζαν, διασκεύαζαν και κατασκεύαζαν τα ξύλινα βαγόνια και άλλα πολλά.

Τέλος μπορούν να δούνε ένα από τα πρώτα ξύλινα βαγόνια κατασκευής του 1904, καθώς και ιστορικά έγγραφα, σχέδια, βιβλία, φωτογραφίες, από όλη την ιστορική διαδρομή της Εταιρίας.

Ενώ στην αίθουσα «Γιάννης Παπαδημητρίου» όλη την ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου από το 1920 έως και τις 20 Απριλίου 1967.

Να επισημανθεί ότι:

Το Μουσείο δεν επιχορηγείται από κανέναν δημόσιο φορέα αλλά συντηρείται από πόρους που προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από τους 2.000 συνταξιούχους, οι οποίοι καταβάλλουν εθελοντικά ένα (1) ευρώ κάθε μήνα από την πενιχρή σύνταξή τους.

Λειτουργεί κάθε μέρα και τα Σαββατοκύριακα από τις 9:00 το πρωί μέχρι τις 14:00 το μεσημέρι.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Πειραιάς 3 Φεβρουαρίου 2015

 

Με εντολή Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος

Μανώλης Φωτόπουλος

Δεκέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας, το 156. Κι ΕΔΩ το τ.155, ΕΔΩ το τ.154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149. ΕΔΩ το 148 ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139 ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128 ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120, ΕΔΩ το 119, ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114, ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111, ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105, ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101, ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το 99.