Αρχική » Περίεργα και Παράξενα » Πώς η Μόνα Λίζα κατέληξε στο υπνοδωμάτιο του Βοναπάρτη

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Κλημαντίρης Νικόλαος

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Αντώνης Γεωργιλάς

Ιωάννης Μαξούρης

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

Πώς η Μόνα Λίζα κατέληξε στο υπνοδωμάτιο του Βοναπάρτη

Ποια η σχέση του Γάλλου κατακτητή με το σπουδαιότερο έργο του Ντα Βίντσι

Αδιαμφισβήτητα ο Ναπολέων Βοναπάρτης είναι μια από τις πιο συναρπαστικές και συζητημένες προσωπικότητες στην ιστορία. Στρατιωτικός κατακτητής και πολιτική ιδιοφυΐα που κυριάρχησε στον δυτικό κόσμο, καταφέρνοντας να γίνει αυτοκράτορας της Γαλλίας και κυβερνήτης μιας τεράστιας ευρωπαϊκής αυτοκρατορίας. Η ζωή και η εποχή του, όμως, παραμένουν διχαστικά.

Από την άλλη το χαμόγελό της, σαγηνευτικά αινιγματικό. Ποια ήταν η σχέση του Ναπολέοντα Βοναπάρτη με τη «Μόνα Λίζα», το μεγαλύτερο αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι; Η απάντηση είναι απλή: το κρέμασε, όπως ένας έφηβος κρεμάει μια αφίσα του αγαπημένου του συγκροτήματος, στον τοίχο του υπνοδωματίου του, αναφέρει το grunge.com.

Πώς η Μόνα Λίζα κατέληξε στο υπνοδωμάτιο του Βοναπάρτη

Tο ότι ο πιο ισχυρός άνθρωπος στην Ευρώπη εκείνη την εποχή θα κατέληγε να έχει στα χέρια του το πιο διάσημο και πολυπόθητο έργο τέχνης της Αναγέννησης δεν είναι ακριβώς απροσδόκητο. Στην ουσία, αυτό που δείχνει, κατά κάποιον τρόπο το γεγονός, είναι το πόσο ελεύθερα ο Ναπολέων ασκούσε τη δύναμή του στις αρχές του 1800.

Ο Ναπολέων Βοναπάρτης, όμως, δεν ήταν ο μόνος Γάλλος ηγεμόνας που προσπάθησε να κρατήσει τη «Μόνα Λίζα» στην ιδιωτική του συλλογή. Ο βασιλιάς Φραγκίσκος Α ήταν ο πρώτος Γάλλος ιδιοκτήτης του διάσημου πίνακα του Ντα Βίντσι, αναφέρει το grunge.com. Ο Φραγκίσκος ήταν ισόβιος προστάτης του καλλιτέχνη της Αναγέννησης και ο ιστότοπος του Ιδρύματος Μόνα Λίζα περιγράφει πώς η «Μόνα Λίζα» πωλήθηκε στον βασιλιά τη στιγμή του θανάτου του Λεονάρντο από τον βοηθό του καλλιτέχνη, Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι ντα Ορένο, γνωστό και ως Σαλάι.

Το αριστούργημα του Ντα Βίντσι στη συνέχεια κρεμάστηκε στο πολυτελές λουτρό του Φραγκίσκου, το «Apartament des Bains», πιθανότατα όχι πολύ κοντά στο ατμόλουτρο, και συμπεριλήφθηκε στην Εθνική Συλλογή της Γαλλίας ήδη από τον 16ο αιώνα. Αφού μεταβιβάστηκε σε μια διαδοχή Γάλλων μοναρχών, ο πίνακας κρύφτηκε σε μια αποθήκη για να προστατευτεί και να διασωθεί κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης.

Ο Ναπολέων έγινε πρώτος πρόξενος της Γαλλίας το 1799 και μετά από μια σειρά επιτυχημένων στρατιωτικών εκστρατειών, ήταν ήδη παντοδύναμος. Σύμφωνα με το The Regency Redingote, ήταν ακριβώς εκείνη την εποχή που ξεκίνησε η «ερωτική» σχέση του Ναπολέοντα με τον διάσημο πίνακα -η «Μόνα Λίζα» αποτελούσε ήδη έκθεμα του Λούβρου– με τον Βοναπάρτη να διατάζει να την οδηγήσουν στα ιδιωτικά του καταλύματα και χωρίς κανέναν πρόθυμο να μαλώσει μαζί του, έμεινε εκεί, μέχρι το 1804, οπότε ο Ναπολέων ήταν αυτοκράτορας.

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.