Πώς επηρεάζουν την ψυχολογία του καταναλωτή
Είναι γεγονός ότι οι περισσότερες αλυσίδες εστιατορίων φαστ φουντ έχουν στα λογότυπά τους ως σήμα κατατεθέν του το έντονο κόκκινο χρώμα. Με ένα ολόκληρο ουράνιο τόξο χρωμάτων εκεί έξω για να διαλέξει κανείς, έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί όλοι -μεταξύ άλλων τα McDonald’s, Wendy’s, KFC- επιλέγουν αυτό το φωτεινό, κόκκινο της… πυροσβεστικής και όχι το μπλε, το πράσινο ή ίσως και το μοβ ;
Το κόκκινο τραβάει την προσοχή
Όσον αφορά το θέμα των φαστ φουντ, το κόκκινο είναι τόσο συχνά στις πινακίδες των μεγαλύτερων αλυσίδων παγκοσμίως επειδή πιστεύεται ότι τραβάει την προσοχή μας και προκαλεί την όρεξή μας. Τόσο το Πανεπιστήμιο του New Hampshire όσο και το Πανεπιστήμιο του Winnipeg έχουν πραγματοποιήσει μελέτες σχετικά με το ρόλο που παίζει το χρώμα στα λογότυπα και το μάρκετινγκ.
Αυτό που βρήκαν ήταν ότι ο εγκέφαλός μας καταλήγει σε κάποιο συμπέρασμα μέσα σε 90 δευτερόλεπτα από την αρχική αλληλεπίδραση με ένα προϊόν, ένα λογότυπο ή ένα άτομο. Όταν πρόκειται για λογότυπα, πάνω από το 62% της κρίσης μας βασίζεται στο χρώμα. Για παράδειγμα, αυτή η γιγάντια κόκκινη και κίτρινη πινακίδα των McDonald’s που ξεπροβάλλει ανάμεσα από δέντρα κατά μήκος μεγάλων αυτοκινητόδρομων είναι σαν να φωνάζει ουσιαστικά «Κοίτα με, είμαι εδώ ! Μήπως πεινάς» ;
Το κόκκινο τείνει επίσης να κάνει πολύ καλή αντίθεση με το λευκό, γεγονός που εξηγεί γιατί το χρησιμοποιούν brands όπως τα KFC, Wendy’s κ.α. Ο συνδυασμός κόκκινου και κίτρινου, σύμφωνα με το Delish, παράγει ένα «φαινόμενο κέτσαπ και μουστάρδας», το οποίο μπορεί απλώς να σας κάνει να λαχταρίσετε ένα μπέργκερ -ακόμη κι αν δεν πεινάτε.
Γιατί οι τράπεζες επιλέγουν μπλε και πράσινο
Εάν, λοιπόν, το κόκκινο είναι τόσο ενδιαφέρον, γιατί δεν το χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία; Λοιπόν, σύμφωνα με την εταιρεία μάρκετινγκ Impact, τα μπλε και τα πράσινα είναι δροσερά χρώματα που προκαλούν συναισθήματα εμπιστοσύνης και επαγγελματισμού. Αυτός είναι και ο λόγος που χρησιμοποιούνται τόσο συχνά από τράπεζες και όχι από αλυσίδες εστιατορίων φαστ φουντ.