Ετοιμάζουμε το νέο φύλλο του «ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηρόδρομου»
Σε μετεκλογικό κλίμα κι ενώ μόλις ανέλαβε η νέα κυβέρνηση του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη που προέκυψε από τις εκλογές της 25/6/2023, ετοιμάζουμε το νέο φύλλο της εφημερίδας του Σωματείου μας «ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ Σιδηρόδρομος».
Βλέπουμε πολλά νέα πρόσωπα. Αλλά το ερώτημα είναι τι πολιτική θα ακολουθήσουν και αν τα αυτιά των νεοδιορισμένων υπουργών θα είναι πιο «ανοιχτά» στα δίκαια αιτήματα μας.
Με όλα αυτά υπόψη, την Πέμπτη 29/6/2023 ο δημοσιογράφος μας θα παραλάβει την ύλη από το Σωματείο μας, για να σχεδιάσει το τ. 166 της εφημερίδας μας.
Εργαζόμαστε με πυρετώδης ρυθμούς πάνω σ´ αυτό. Με πολλά επίκαιρα θέματα, αρθρογραφία, νέα από το Μουσείο μας και καταγραμμένη τη δράση του Σωματείου μας τον προηγούμενο καιρό, αλλά και τα σχέδια για το άμεσο, κοντινό μέλλον.
Με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, πάνω σε ότι πιο σπουδαίο έχουμε ως παρακαταθήκη στο Σωματείο μας.
Πού καταλήγουν τα κέρματα που ρίχνουν οι τουρίστες στη Φοντάνα ντι Τρέβι;
Περίπου 4.000 ευρώ συλλέγονται ημερησίως από το διάσημο σιντριβάνι της Ρώμης
Ένα ταξίδι στη Ρώμη είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με μια επίσκεψη στο 300 ετών διάσημο σιντριβάνι της πόλης. Ποιος έχει επισκεφτεί, αλήθεια, την Αιώνια Πόλη και δεν έχει ακολουθήσει την παράδοση να πετάξει ένα κέρμα στην περίφημη Φοντάνα ντι Τρέβι; Έχετε αναρωτηθεί, όμως, ποτέ πού πηγαίνουν όλα αυτά τα χρήματα;
Πού καταλήγουν τα κέρματα που ρίχνουν οι τουρίστες στη Φοντάνα ντι Τρέβι ;
Σύμφωνα με το μύθο, το πέταγμα του κέρματος πρέπει να συνοδευτεί και από μία ευχή, ενώ οι περισσότεροι ισχυρίζονται ότι όποιος ακολουθήσει το έθιμο, πια, θα έχει καλή τύχη και θα επιστρέψει στη Ρώμη ξανά.
Η συγκεκριμένη παράδοση διατηρείται εδώ και πολλές δεκαετίας, ωστόσο, έγινε ευρέως γνωστή στο κοινό με την ρομαντική κομεντί «Three coins in the Fountain» του Φρανκ Σινάτρα το 1954.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πού καταλήγουν τα περίπου 4.000 ευρώ σε νομίσματα που συλλέγονται καθημερινά, περίπου δηλαδή ενάμιση εκατομμύριο ευρώ ετησίως (!), από την Φοντάνα ντι Τρέβι –για να πραγματοποιηθεί η συλλογή τους το σιντριβάνι δεν λειτουργεί μία ώρα την ημέρα.
Αποδέκτης όλων αυτών των νομισμάτων, μέχρι πρότινος ήταν η φιλανθρωπική οργάνωση Caritas, η οποία αναλαμβάνοντας τον καθαρισμό του μνημείου, διένεμε τα χρήματα στους άπορους της πόλης.
Ωστόσο από τον Απρίλιο του 2019, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Telegaph, χρησιμοποιούνται από το Δήμο της Ρώμης, καθώς η νέα δήμαρχος της πόλης Virginia Raggi ισχυρίζεται ότι τα χρήματα αυτά πρέπει να χρησιμοποιούνται για τις υποδομές της Ρώμης.
Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης…
Πρωθυπουργός: Κυριάκος Μητσοτάκης
Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Υπουργός: Κωστής Χατζηδάκης
Αναπληρωτής Υπουργός: Νίκος Παπαθανάσης
Υφυπουργός: Χάρης Θεοχάρης
Υφυπουργός: Θάνος Πετραλιάς
Υπουργείο Εξωτερικών
Υπουργός: Γιώργος Γεραπετρίτης
Υφυπουργός: Γιώργος Κώτσηρας
Υφυπουργός: Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου
Υφυπουργός: Κώστας Φραγκογιάννης
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Υπουργός: Νίκος Δένδιας
Υφυπουργός: Γιάννης Κεφαλογιάννης
Υφυπουργός: Νίκος Χαρδαλιάς
Υπουργείο Εσωτερικών
Υπουργός: Νίκη Κεραμέως
Αναπληρωτής Υπουργός: Θοδωρής Λιβάνιος
Υφυπουργός αρμόδιος για Θέματα Μακεδονίας – Θράκης: Στάθης Κωνσταντινίδης
Υφυπουργός: Βιβή Χαραλαμπογιάννη
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Υπουργός: Κυριάκος Πιερρακάκης
Αναπληρωτής Υπουργός με αρμοδιότητα τον Αθλητισμό: Γιάννης Οικονόμου
Υφυπουργός: Ζέττα Μακρή
Υφυπουργός: Δόμνα Μιχαηλίδου
Υπουργείο Υγείας
Υπουργός: Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Αναπληρώτρια Υπουργός: Ειρήνη Αγαπηδάκη
Υφυπουργός: Δημήτρης Βαρτζόπουλος
Υφυπουργός: Μάριος Θεμιστοκλέους
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Υπουργός: Χρήστος Σταϊκούρας
Υφυπουργός: Χριστίνα Αλεξοπούλου
Υφυπουργός: Νίκος Ταχιάος
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Υπουργός: Θεόδωρος Σκυλακάκης
Υφυπουργός: Νίκος Ταγαράς
Υφυπουργός: Αλεξάνδρα Σδούκου
Υπουργείο Ανάπτυξης
Υπουργός: Κώστας Σκρέκας
Υφυπουργός: Μάξιμος Σενετάκης
Υφυπουργός: Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
Υπουργός: Άδωνις Γεωργιάδης
Υφυπουργός: Βασίλης Σπανάκης
Υφυπουργός: Πάνος Τσακλόγλου
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Υπουργός: Νότης Μηταράκης
Υφυπουργός: Κώστας Κατσαφάδος
Υπουργείο Δικαιοσύνης
Υπουργός: Γιώργος Φλωρίδης
Υφυπουργός: Γιάννης Μπούγας
Υπουργείο Πολιτισμού
Υπουργός: Λίνα Μενδώνη
Υφυπουργός: Χρίστος Δήμας
Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου
Υπουργός: Δημήτρης Καιρίδης
Υφυπουργός: Σοφία Βούλτεψη
Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας
Υπουργός: Σοφία Ζαχαράκη
Υφυπουργός: Μαρία Κεφάλα
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Υπουργός: Λευτέρης Αυγενάκης
Υφυπουργός: Διονύσης Σταμενίτης
Υφυπουργός: Σταύρος Κελέτσης
Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Υπουργός: Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
Υφυπουργός: Γιάννης Παππάς
Υπουργείο Τουρισμού
Υπουργός: Όλγα Κεφαλογιάννη
Υφυπουργός: Έλενα Ράπτη
Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Υπουργός: Δημήτρης Παπαστεργίου
Υφυπουργός: Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Υπουργός: Βασίλης Κικίλιας
Υφυπουργός: Χρήστος Τριαντόπουλος
Υφυπουργός: Ευάγγελος Τουρνάς
Υπουργός Επικρατείας: Μάκης Βορίδης
Υπουργός Επικρατείας: Σταύρος Παπασταύρου
Υπουργός Επικρατείας: Άκης Σκέρτσος
Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Διευθυντής Γραφείου Πρωθυπουργού: Γιάννης Μπρατάκος
Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ: Θανάσης Κοντογεώργης
Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Παύλος Μαρινάκης
H Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας θα προτείνει για Πρόεδρο της Βουλής τον Βουλευτή του νομού Ιωαννίνων Κωνσταντίνο Τασούλα.
Τι σημαίνουν οι αριθμοί και τα γράμματα στα ελαστικά του αυτοκινήτου σας
Γιατί η γνώση τους είναι απαραίτητη για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων
Όσοι είστε αρκετά παρατηρητικοί με το καθετί στο αυτοκίνητό σας, σίγουρα θα έχετε προσέξει ότι τα ελαστικά σας έχουν μια σειρά από γράμματα και αριθμούς. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι σημαίνουν και ποιος ο λόγος ύπαρξής τους; Σύμφωνα με το mentalfloss.com, αποδεικνύεται ότι αυτοί οι αριθμοί είναι κάτι περισσότερο από ένα παράξενο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, καθώς στην πραγματικότητα, εξυπηρετούν έναν σημαντικό σκοπό.
Τι σημαίνουν οι αριθμοί και τα γράμματα στα ελαστικά του αυτοκινήτου σας
Κάθε αριθμός και γράμμα στα ελαστικά σας, λοιπόν, σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Ας πάρουμε ως παράδειγμα το P235/ 75R15 105S και ας δούμε αναλυτικά τι σημαίνει το καθένα στοιχείο από αυτά ξεχωριστά.
P
Το P στην αρχή αυτού του αριθμού σημαίνει τον τύπο ελαστικού που έχετε. «P» σημαίνει ότι το ελαστικό είναι κατασκευασμένο για ελαφρύτερα επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ αν βλέπετε «LT» αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά είναι κατασκευασμένα για βαρύτερα οχήματα όπως SUV και ελαφριά φορτηγά.
235
Αυτός ο αριθμός δείχνει το πλάτος του ελαστικού, μετρούμενο σε χιλιοστά.
75
Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι ο λόγος διαστάσεων του ελαστικού, συγκρίνοντας το ύψος του με το πλάτος του. Για το συγκεκριμένο ελαστικό, σημαίνει ότι το ύψος του είναι 75 τοις εκατό του πλάτους του.
R
Το γράμμα R καθορίζει την κατασκευή στο εσωτερικό του. Το «R» σημαίνει radial και συνήθως έχει να κάνει με τις στρώσεις του ελαστικού.
15
Οι δύο αριθμοί μετά το γράμμα R αφορούν στη διάμετρο της ζάντας, όπου μπαίνει το ελαστικό, και η οποία συνήθως μετράται σε ίντσες.
105
Εδώ υποδεικνύεται ο δείκτης μέγιστου βάρους του ελαστικού, δηλαδή πόσο βάρος μπορεί να υποστηρίξει το κάθε ελαστικό. Ένα ελαστικό, για παράδειγμα, με δείκτη φορτίου 105 μπορεί να υποστηρίξει μέγιστο βάρος 920 κιλά.
S
Το τελευταίο γράμμα στα χαρακτηριστικά των ελαστικών υποδηλώνει τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να επιτύχει το αυτοκίνητό σας πριν το λάστιχο του ελαστικού κινδυνεύει να υποστεί ζημιά και κάθε γράμμα αντιπροσωπεύει μια διαφορετική ταχύτητα. Το «S» σημαίνει 180 χλμ./ ώρα. Ωστόσο, ακριβώς επειδή το ελαστικό σας μπορεί να λειτουργήσει μέχρι αυτή την ταχύτητα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να εξαντλήσετε το συγκεκριμένο όριο.
Γιατί έχουν σημασία αυτά τα νούμερα στα ελαστικά;
Οι αριθμοί στα ελαστικά έχουν μεγάλη σημασία για διάφορους λόγους και κυρίως λόγους ασφαλείας. Οι αρχάριοι οδηγοί, για παράδειγμα, ενημερώνονται για το μέγεθος του ελαστικού, το οποίο είναι σημαντικό να γνωρίζουν. Η τοποθέτηση ελαστικών με λάθος μέγεθος στο αυτοκίνητό σας μπορεί να οδηγήσει σε διάφορους κινδύνους, όπως τρίψιμο στο σώμα του οχήματός σας, ενώ η οδήγηση με λάθος μέγεθος ελαστικών για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί επίσης να προκαλέσει μακροχρόνια φθορά των ελαστικών, η οποία με τη σειρά της μπορεί να επηρεάσει τη συνολική λειτουργία του αυτοκινήτου σας.
Η Νέα Δημοκρατία ξανά κυβέρνηση
Ήμασταν κι εμείς οι συνταξιούχοι στις κάλπες, την Κυριακή 25/6/2023, προκειμένου να εκλέξουμε τη νέα κυβέρνηση της χώρας.
Κι αυτή τη φορά, τα αποτελέσματα έγιναν γνωστά πολύ νωρίς.
Κι αυτά είναι:
Νέα Δημοκρατία: 40,55%, 158 έδρες
ΣΥΡΙΖΑ: 17,83%, 48 έδρες
ΠΑΣΟΚ: 11,86%, 32 έδρες
ΚΚΕ: 7,68%, 20 έδρες
Σπαρτιάτες: 4,65%, 12 έδρες
Ελληνική Λύση: 4,45%, 12 έδρες
ΝΙΚΗ: 3,69%, 10 έδρες
Πλεύση Ελευθερίας: 3,17%, 8 έδρες
Ζούμε κατά τύχη σε μια χώρα χωρίς πρόγραμμα
Του Κ. Α. Ναυπλιώτη
Συνταξιούχου ΗΣΑΠ
Μπορεί κανείς να φανταστεί τί θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε η τηλεόραση και η εικόνα που μας δίνει, αν δεν υπήρχαν όλα τα ηλεκτρονικά μέσα που είναι αδιάψευστος μάρτυρας ενάντια σε κάθε ψεύτη και διαστρεβλωτή της πραγματικότητας. Τί θα μας έλεγαν αυτοί που “ηγούνται της 4ης βιομηχανικής Επανάστασης”!!! Αυτοί λοιπόν αποδεικνύονται ως εσκεμμένα ψεύτες και διαστρεβλωτές της πραγματικότητας. Και δεν αναφέρομαι μόνο στους πολιτικούς, αλλά και στους ανόητους, προκλητικά βαστάζους και υπηρέτες της εξουσίας. Ως απλό παράδειγμα θα αναφέρω τους Πρετεντέρη, Τζήμα, Πορτοσάλτε και το προκλητικά ενεργούμενο Κανάλι της Εξουσίας που ως άλλη ΥΕΝΕΔ εκδίδει κυβερνητικές ανακοινώσεις. Και επί του προκειμένου τον παραιτηθέντα – καρατομηθέντα επιτελάρχη των συγκοινωνιών τον…μεγάλο, πρώην υπουργό συγκοινωνιών Καραμανλή ο οποίος “διασφαλίζει την ασφάλεια” των τραίνων. Χωρίς βέβαια να εξαιρείται ο ενορχηστρωτής τού ψεύδους και αρχηγός των ανηθίκων! Δυστυχώς το φρικιαστικό συμβάν μπορεί να το χαρακτηρίσει κανείς ως έγκλημα εκ προμελέτης που ήρθε να επιβεβαιώσει το ψέμα και την υποκρισία των κυβερνώντων, και ίσως ενός συστήματος, που για να καλύψει τα λάθη και τις παραλήψεις του προσπαθεί να δικαιολογηθεί και να προστατευτεί λέγοντάς μας για αβλεψία και ανθρώπινο λάθος… Αν όμως λειτουργούσε “Σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας” το οποίο θα ήλεγχε την πορεία των τραίνων και την σηματοδότηση θα ήταν αν όχι αδύνατο, τουλάχιστο θα ελαχιστοποιούνταν τέτοιου είδους γεγονότα. Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε πως αν έστω και από λάθος ή αβλεψία περάσει το τραίνο κόκκινο σήμα θα τον “πιάσει” η αυτόματη πέδηση, οπότε και θα σταματήσει το τραίνο. Αν πάλι για κάποιο λόγο δεν “ανάβει” το πράσινο σήμα για να περάσει το τραίνο, αν αυτό βρίσκεται σε σταθμό είναι υποχρεωμένος ο Σταθμάρχης αφού ελέγξει αν είναι ασφαλής η πορεία τού τραίνου να τού δώσει έγγραφη εντολή για να φύγει. Αλλά ακόμα και αν το τραίνο δεν βρίσκεται σε σταθμό, ο Σταθμάρχης βλέπει και ελέγχει ότι η πορεία που ακολουθεί το τραίνο είναι ασφαλής, είτε από το σταθμαρχείο τοπικά είτε μέσω του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας το οποίο “βλέπει” και ελέγχει όλη τη γραμμή… Δεν είναι δυνατό όταν “ο άνθρωπος έχει φτάσει στο φεγγάρι” η χώρα μας να κινείται με τον αραμπά! Όμως, δυστυχώς, έχει αποδειχτεί πως όλα λειτουργούσαν και λειτουργούν στην τύχη(!), μέχρι που αυτή δεν βοήθησε ούτε τους υποκριτές και απατεώνες και βέβαια ασυνείδητους που οδήγησαν στο χαμό και το βίαιο θάνατο δεκάδες (κυρίως νέους) ανθρώπους, αλλά και στο να ζη μια ολόκληρη κοινωνία τραγικές στιγμές, γιατί κάποιοι πίστεψαν πως μπορούν να κυβερνήσουν με μοναδικό σκοπό και στόχο το κέρδος και ότι η εξαπάτηση των πολιτών μπορεί να συνεχιστεί χωρίς επιπτώσεις. Δυστυχώς όμως, οι επιπτώσεις γι’ αυτούς εξαντλούνται σε μια παραίτηση! Ενώ η πληρωμή των μονίμως χαμένων φτάνει μέχρι τον θάνατο, από τον οποίο δεν υπάρχει γυρισμός ούτε μετάνοια ούτε εξιλέωση…
Τα παραπάνω, και πολλά ακόμα δείχνουν μια χώρα σε παρακμή και μια κοινωνία που οδηγείται στην χαύνωση, που, ευτυχώς μέσα στη δυστυχία και στην απαξία τής ανθρώπινης ζωής, κάποιοι “δεν μασάνε” και όπως έδειξαν τα γεγονότα δεν μπορούν να χειραγωγηθούν. Αυτοί είναι οι νέοι που όσο και αν το επιδιώκει η ασυνείδητη και αδιάντροπη εξουσία, που δρα με “τις παραλλαγές τού Χαμαιλέοντα, το σπείρωμα τής έχιδνας και το θαλάμι τού χταποδιού” βρίσκονται ή θα πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για μια καλύτερη κοινωνία.
Ο λόγος που το όνομα αρκετών χωρών της Ανατολής καταλήγει σε «σταν»
Τι σημαίνει η συγκεκριμένη κατάληξη
Ίσως να μην το έχετε παρατηρήσει ποτέ, αλλά υπάρχουν πολλές χώρες στην Ανατολή το όνομα των οποίων καταλήγει σε «σταν». Και αν μέχρι πρότινος πιστεύατε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να ήταν ένα καθαρά τυχαίο γεγονός, το mentalfloss.com αναφέρει ότι υπάρχει εξήγηση πίσω από όλο αυτό και μάλιστα άκρως λογική.
Ο λόγος που το όνομα αρκετών χωρών της Ανατολής καταλήγουν σε «σταν»
Όλα, λοιπόν, ξεκίνησαν από τους Πρωτο-Ινδο-Ευρωπαίους, λαούς που μίλησαν την Πρωτο-Ινδο-ευρωπαϊκή γλώσσα (PIE), μια προϊστορική ευρασιατική γλώσσα που οι γλωσσολόγοι έχουν ανακατασκευάσει.
Από την συγκεκριμένη γλώσσα η ρίζα «στ» ή «σταν» βρήκε την εφαρμογή της και σε πολλές λέξεις στους διάφορους απογόνους της γλώσσας. Για παράδειγμα το ρωσικό «σταν» σημαίνει «οικισμός», άλλες σλαβικές γλώσσες το χρησιμοποιούν για να ορίσουν τις έννοιες «διαμέρισμα» ή «κράτος», ενώ στα Αγγλικά, η ρίζα δανείστηκε για να δημιουργηθούν οι λέξεις «στάση», «κατάσταση», «διαμονή» καθώς και άλλες έννοιες.
Παλαιότερα, ωστόσο, από την πλευρά τους οι αρχαίοι Ινδο-ιρανικοί λαοί –απόγονοι των Πρωτο-Ινδο-Ευρωπαίων που μετακόμισαν ανατολικά και νότια από την ευρασιατική στέπα- το χρησιμοποιούσαν για τις έννοιες «τόπος» ή «τόπος του».
Είναι αυτό το νόημα που χρησιμοποιείται σήμερα και για τα ονόματα των σύγχρονων χωρών, υιοθετώντας την έννοια του «σταν» μέσω γλωσσικής καταγωγής (Ουρντού και Pashto, οι αντίστοιχες επίσημες γλώσσες του Πακιστάν και του Αφγανιστάν, που και οι δύο προέρχονται από την ινδο-ιρανική γλώσσα) ή υιοθετώντας απλώς την έννοια -όπως συνέβη με τις πρώην σοβιετικές χώρες που ήταν ιστορικά ως επί το πλείστον εθνικά τουρκικές και μιλούσαν γλώσσες από την τουρκική οικογένεια.
Έτσι, προκύπτει ότι το Αφγανιστάν είναι η «χώρα των Αφγανών» -ιστορικά η μεγαλύτερη εθνοτική ομάδα της χώρας ήταν οι Παστούν-, το Καζακστάν είναι η «Γη των Καζάκων, με τη λέξη Καζακστάν να προέρχεται από μια τουρκική λέξη που σημαίνει «ανεξάρτητη». Το Κιργιστάν είναι η «Γη των Κιργιζιών», με την ετυμολογία της Κιργιζίας να είναι σκοτεινή, αλλά συνήθως αναφέρεται ότι προέρχεται από την τουρκική λέξη για τον αριθμό «σαράντα», σε σχέση με τις σαράντα φυλές που ενώθηκαν μεταξύ τους. Το Ουζμπεκιστάν είναι η «Γη των Ουζμπεκίων» και η ονομασία του λέγεται ότι προέρχεται είτε από τον Ουζμπεκιστάν Χαν, έναν ηγέτη φυλών που ένωνε διαφορετικές ομάδες στην περιοχή, ή έναν συνδυασμό τουρκικών λέξεων που σημαίνει «ο δικός του κύριος».
Επανυπολογισμός των Συντάξεων μας
Επιτέλους, μετά από 4 χρόνια συνεχών παρεμβάσεων – εξωδίκων – αγωγών – επιστολών προς τους αρμόδιους υπουργούς, συναντήσεων με αρμόδιους φορείς φάνηκε φως στον ορίζοντα ότι ήρθε η ώρα να πραγματοποιηθεί ο επανυπολογισμός των συντάξεών μας για να γνωρίζουμε τι δικαιούμαστε να πάρουμε και τι κρατήσεις για τα ταμεία μας, είμαστε υποχρεωμένοι να αποδίδουμε. Αυτό το φως μας το έδωσε στις 23 Φεβρουαρίου 2023 η Διευθύντρια της Γενικής Διεύθυνσης Συντάξεών κα. Ελένη Νιαρχάκου και στη συνάντηση που είχε μαζί της το Προεδρείο του Σωματείου μας.
Η κα. Διευθύντρια μας διαβεβαίωσε ότι προχωράνε κανονικά οι εργασίες του επανυπολογισμού για το ταμείο μας με βάση τα χρόνια ασφάλισης και το ασφάλιστρο που είχαμε ως εργαζόμενοι και ότι μέχρι τέλους Απριλίου 2023 θα έχει ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός και για όποιο πρόβλημα παρουσιαστεί θα έχουμε ενημέρωση. Εμείς θα παρακολουθούμε από κοντά το θέμα και για ό,τι προκύψει θα σας κρατάμε ενήμερους.
Η Διοίκηση
Γιατί χρειάστηκαν 58 χρόνια για να καθιερωθεί η Γιορτή του Πατέρα
Φέτος γιορτάζεται στις 18 Ιουνίου
‘Ισως γνωρίζετε ήδη ότι η Άννα Τζάρβις ήταν η εμπνεύστρια για την Ημέρα της Μητέρας το 1908. Αν και η πρώτη εκδήλωση για τον εορτασμό της Ημέρας του Πατέρα πραγματοποιήθηκε την ίδια χρονιά, ήταν ωστόσο, μια αρκετά πιο θλιβερή από τη σημερινή πραγματικότητα με δωράκια και ό,τι άλλο συνεπάγεται αυτή ή ημέρα. Μια εκκλησία στη Δυτική Βιρτζίνια τίμησε 362 άντρες που είχαν πεθάνει έξι μήνες πριν από μια έκρηξη σε μεταλλείο.
Πώς καθιερώθηκε ο εορτασμός για την Ημέρα του Πατέρα
Το 1910, η Ουάσιγκτον ήταν η πρώτη πολιτεία που αναγνώρισε επίσημα μια ημέρα για τους μπαμπάδες, όταν η Sonora Smart Dodd, κόρη ενός πατέρα που μεγάλωσε έξι παιδιά μόνος του, ζήτησε από τους πάστορες του Σποκέιν ένα ειδικό κήρυγμα για να τιμήσουν τους πατέρες. Μάλιστα, ζήτησε το συγκεκριμένο κήρυγμα να διαβαστεί την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, αλλά οι πάστορες χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να το γράψουν, και έτσι εδραιώθηκε η τρίτη Κυριακή του Ιουνίου.
Μέχρι το 1916, ακόμη και ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών συμμετείχε βοηθώντας τους πάστορες του Σποκέιν με ένα ειδικό τηλεγράφημα. Το 1924, ο Κάλβιν Κούλιντζ ήταν, πια, ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας τα κράτη- μέλη των ΗΠΑ να υιοθετήσουν μια επίσημη Ημέρα για τον Πατέρα. Παρ’ όλα αυτά, όμως, οι μπαμπάδες δεν έλαβαν την δική τους επίσημη ημέρα μέχρι το 1972, 58 χρόνια μετά τον πρώτο επίσημο εορτασμό για την Ημέρα της Μητέρας.
Γιατί έπρεπε να περάσουν 58 χρόνια για να εδραιωθεί ο εορτασμός του Πατέρα
Γιατί πήρε τόσο πολύ; Ορισμένοι ιστορικοί, σύμφωνα με το Reader’s Digest, πιστεύουν ότι ήταν η στάση των ίδιων των μπαμπάδων, οι οποίοι φαινόταν απρόθυμοι να αγκαλιάσουν το συναίσθημα της ημέρας -για να μην αναφέρουμε τα χρήματα που θα ξόδευαν οι σύζυγοι και τα παιδιά τους για δώρα για τους εαυτούς τους, καθώς πολλές μητέρες δεν δούλευαν εκείνη την εποχή.
Το 1957, η γερουσιαστής Margaret Chase Smith επεσήμανε ότι η αναγνώριση των προσπαθειών ενός γονέα -στην προκειμένη περίπτωση της μητέρας- αλλά όχι του άλλου, δηλαδή του πατέρα, έστελνε το μήνυμα ότι οι πατέρες δεν ήταν τόσο σημαντικοί. «Το να ξεχωρίσουμε μόνο έναν από τους δύο γονείς μας και να παραλείψουμε τον άλλο είναι η πιο οδυνηρή προσβολή που μπορεί να φανταστεί κανείς», είπε χαρακτηριστικά. Έκτοτε, χρειάστηκαν άλλα εννέα χρόνια για τον Λύντον Μπ. Τζόνσον να ανακηρύξει την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου ως επίσημη Ημέρα του Πατέρα και άλλα έξι έως ότου, τελικά, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ρίτσαρντ Νίξον να επισημοποιήσει τη γιορτή το 1972.