Αρχική » 2022 » Μάρτιος

Αρχείο μηνός Μάρτιος 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Κλημαντίρης Νικόλαος

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Αντώνης Γεωργιλάς

Ιωάννης Μαξούρης

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

Η ΑΓΣΣΕ καλεί σε κινητοποίηση των συνταξιούχων την Τετάρτη 6 Απριλίου και ώρα 11.00 στην Πλατεία Κλαυθμώνος

ΕΠΕΙΔΗ η ακρίβεια “σκοτώνει” το εισόδημα των συνταξιούχων

Ύστερα από 12 χρόνια ονομαστικών μειώσεων και περικοπών στις αποδοχές μας, η επέλαση της ακρίβειας φτωχοποιεί τις οικογένειες των συνταξιούχων.
Το διαθέσιμο εισόδημα διαλύεται. Ειδικά στα πιο φτωχά νοικοκυριά, όπως των συνταξιούχων, όπου το μεγαλύτερο μέρος κατευθύνεται σε θέρμανση, τρόφιμα και φάρμακα.
Η ενίσχυση του εισοδήματος των οικογενειών μας είναι όρος επιβίωσης.

ΖΗΤΑΜΕ:

  • Επαναφορά του ΕΚΑΣ
  • Πρόσθετη οικονομική στήριξη των συνταξιούχων
  • Καταβολή των αναδρομικών της επικουρικής σύνταξης του 11μήνου, καθώς και των Δώρων – Επιδομάτων σε κύρια και επικουρική σύνταξη σε όλους τους συνταξιούχους ανεξαιρέτως και χωρίς φορολόγηση με άμεση νομοθετική ρύθμιση
  • Μέτρα στήριξης των μακροχρόνια ανέργων πολλοί εκ των οποίων είναι μέλη των οικογενειών μας.
  • Επανυπολογισμό συντάξεων διότι οι προ του Ν.4387/2016 συνταξιούχοι λαμβάνουν ως σύνταξη το 60% της σύνταξης των συνταξιοδοτηθέντων μετά τον νόμο
    Επειδή η παρούσα Κρίση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την Χώρα, επιβάλλεται να υπάρξει συναίνεση στο Κοινωνικό και στο Πολιτικό πεδίο, με παραμερισμό του κομματικού συμφέροντος των Πολιτικών. Για τους λόγους αυτούς:
  • ΚΑΛΟΥΜΕ
    Όλους τους συνταξιούχους για μαζική συμμέτοχη στην συγκέντρωση της ΓΣΕΕ που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6 Απριλίου και ώρα 11.00 στην Πλατεία Κλαυθμώνος.
  • Σημείο συνάντησης ΠΛ. ΚΟΡΑΗ ώρα 10.30πμ.
    ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΑΝΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΧΕΣ.
    ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ

Το Γραφείο Τύπου

Οι Εκλογές του Σωματείου μας

Συναδέλφισσα – Συνάδελφε,

Ο χρόνος για τους συνταξιούχους τρέχει πολύ γρήγορα και αφήνει πίσω του αναμνήσεις καλές και άσχημες, ειδικά σε αυτούς που ασχολούνται με τα κοινά αφήνει λίγες χαρές και πολλές πίκρες.

Επειδή δεν θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά όλα αυτά τα ζήσαμε και εμείς στο Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου με τα αλλεπάλληλα μνημόνια, με την υγειονομική κρίση, με την ενεργειακή κρίση που είχε σαν αποτέλεσμα την παράταση της θητείας μας καθώς και την προσφυγή μας στο Πρωτοδικείο Πειραιά για τον διορισμό προσωρινής διοίκησης μέχρι να αρθούν τα περιοριστικά μέτρα για να έχουμε τη δυνατότητα της προσφυγής στις κάλπες για την ανάδειξη της νέας διοίκησης του Σωματείου μας. Ασφαλώς σήμερα δεν θα κάνουμε απολογισμό των πεπραγμένων της θητείας μας στο Διοικητικό Συμβούλιο.

Ο απολογισμός των πεπραγμένων θα γίνει στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση όπου η Διοίκηση του Σωματείου θα σας ενημερώσει το τι έπραξε και τι δεν μπόρεσε να πράξει. Όλοι εσείς θα κρίνετε αν φανήκαμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης σας. Εμείς θέλουμε και επιζητούμε την κριτική σας γιατί η καλόβουλη και προς τη σωστή κατεύθυνση κριτική συμβάλλει να διορθώνονται τα τυχόν λάθη και παραλείψεις της εκάστοτε Διοίκησης.

Η θητεία της σημερινής Διοίκησης έχει παραταθεί από την πολιτεία γιατί λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού Covid-19 ήταν αδύνατη η πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης.

Σήμερα που τα περιοριστικά μέτρα αναστέλλονται θα πρέπει να προγραμματίσουμε Γενική Συνέλευση και εκλογές για την ανάδειξη από τις κάλπες της νέας Διοίκησης του Σωματείου για τα επόμενα τρία χρόνια, τα οποία θα είναι κατά γενική ομολογία πολύ δύσκολα για εμάς τους Συνταξιούχους, καθώς βιώνουμε σήμερα μία μεγάλη ενεργειακή κρίση που επέφερε μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των αγαθών διαβίωσής μας. Καθήκον και υποχρέωσή μας είναι να συμμετάσχουμε όλες και όλοι στις εκλογές και να διαλέξουμε με τη ψήφο μας αυτούς που νομίζουμε ότι μπορούν να μας εκπροσωπήσουν καλύτερα, εκείνους που έχουν διάθεση να εργαστούν και να βρίσκονται δίπλα στον συνάδελφό τους και να προσπαθήσουν για τη βελτίωση της λειτουργίας του Σωματείου.

 Στο κάλεσμα της Διοίκησης, που θα γίνει σύντομα, για συμμετοχή όλων μας στη Γενική Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση και στις εκλογές που θα ακολουθήσουν, επιβάλλεται να ανταποκριθούμε όλοι, δεν πρέπει να λείψει καμία και κανένας συνταξιούχους του ΗΣΑΠ.

Επιβάλλεται η συστράτευση όλων. Όλες και όλοι θα πρέπει να δώσουν δυναμικό παρόν στη Γενική Συνελευση καθώς και στις εκλογές. Η σημερινή προσωρινή Διοίκηση έχει σαν πιστεύω, πρώτο ότι κανένας μας δεν είναι αναντικατάστατος και δεύτερο η Διοίκηση του Σωματείου δεν είναι φέουδο κανενός. Το Σωματείο δεν ανήκει ούτε σε πρόσωπα ούτε σε κόμματα. Ανήκει στα 1.800 μέλη του και αυτά θα αποφασίσουν ποιους θέλουν και ποιοι έχουν τη δυνατότητα για να τους εκπροσωπήσουν επάξια τα επόμενα τρία χρόνια,

Συναδέλφισσα – Συνάδελφε, σταμάτα να κάνεις κριτική εκ του μακρόθεν, έλα να προσφέρεις ενεργά τις υπηρεσίες σου προς τον συνάδελφό σου μέσα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου μας είναι πολλοί συνάδελφοι με συνδικαλιστική πείρα και γνώσεις.  Τους περιμένουμε όλους να αγκαλιάσουν το Σωματείο, να έρθουν κοντά μας και να μας φωτίσουν με τις γνώσεις τους και με τη συνδικαλιστική τους πείρα.

Συναδέλφισσα – Συνάδελφε, μη μένεις άπραγος το Σωματείο σου σε περιμένει, δώσε το δυναμικό σου παρόν στη Γενική Συνέλευση που θα γίνει σύντομα και τον χρόνο που θα γίνει θα ενημερωθείς έγκαιρα μέσω της εφημερίδας μας ο «ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ» καθώς και ηλεκτρονικά μέσω email και μηνυμάτων, αλλά φyσικά και μ;eσα από αυτό το site καθώς επίσης στις εκλογές που θα ακολουθήσουν για την εκλογή της νέας Διοίκησης του Σωματείου μας.

Η Διοίκηση

Ο πόλεμος της ακρίβειας και οι συνταξιούχοι

Στα τελευταία 12 χρόνια η Χώρα μας βρίσκεται κάτω από την ασφυκτική πίεση πρωτοφανών διαδοχικών κρίσεων, που οδήγησαν σε φτωχοποίηση την πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού.
• ΤΗΝ 10ΕΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ με τα τρία διαδοχικά μνημόνιαοικονομικής προσαρμογής που οδήγησαν:

  • Στην ανεργία 1.300.000 εργαζόμενους
  • Στην απώλεια του 45%-50% του εισοδήματος των συνταξιούχων και στην υποχρέωση να στηρίξουν τα άνεργα και ημιαπασχολούμενα παιδιά και εγγόνια τους
  • Στην αύξηση της συμμετοχής επί της αξίας του πλήθους των συνταγογραφούμενων φαρμάκων στο 45% κατά μέσο όρο, όταν η νομοθετημένη συμμετοχή ανέρχεται στο 25% (!) και
  • Στην φτωχοποίηση των οικονομικά αδύναμων
    • ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΑΚΟΛΟΥΘΗ ΣΚΛΗΡΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ που από τον Μάρτιο του 2020 συνεχίζεται ακάθεκτη και ανέστειλε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα με αύξηση των ανέργων και με αρχόμενα πληθωριστικά φαινόμενα
    • ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΛΕΙΟΠΟΙΗΣΗ του μεταναστευτικού στον Έβρο και το Αιγαίο
    • ΤΙΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ (πυρκαγιές στην Β. Εύβοια, πρωτοφανείς χιονοπτώσεις)

ΣΥΝΕΠΕΙΑ των ανωτέρω υπήρξε η ανατροπή του αισιόδοξου οικονομικού κλίματος που επικρατούσε το 2019 για την ομαλή ανοδική πορεία της Ελληνικής οικονομίας.

• ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ και τις επικίνδυνες γεωπολιτικές συνθήκες που ανέβασαν στα ύψη τις τιμές των καυσίμων και της ενέργειας και συνακόλουθα τις τιμές των πρώτων υλών, σίτου, τροφίμων που κατέστησαν το κόστος διαβίωσης δυσβάστακτο για τις μεσαίες και κατώτερες οικονομικά κοινωνικές τάξεις.
ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ εξελίχθηκαν σε τεράστια ανθρωπιστική και προσφυγική κρίση στην Ουκρανία και κλονίζουν συθέμελα τις Ευρωπαϊκές οικονομίες με «πρωτοπόρα» την Ελληνική

  • Χαρακτηριστικά του δυσβάστακτου σήμερα κόστους διαβίωσης των Ελλήνων αποτελεί η κατά 40% αύξηση των τιμών διατροφής στα SuperMarkets, η εκτίναξη των τιμών πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου και της βενζίνης της οποίας η αυξημένη εμπορική τιμή εμπεριέχει 56% φόρους!!
    • ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών για τα μεσαία και κατώτερα κοινωνικά στρώματα που έλαβε η Κυβέρνηση, ύψους 1,2 δις ευρώ, είναι μεν στην σωστή κατεύθυνση αλλά ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝΕΠΑΡΚΗ.
     ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ αυξημένοι πόροι για την στήριξη του Ελληνικού λαού:
  • Πόροι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από την φορολόγηση της Ελληνικής οικονομικής Ελίτ, αλλά και από την άμεση και υψηλή φορολόγηση της προκλητικής κερδοφορίας των ολιγοπωλείων (καρτέλ) Ενέργειας σε βάρος των καταναλωτών.
     ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ:
     Οι πάροχοι ενεργειακών πόρων δύνανται να αυξάνουν τις τιμές “κατά το δοκούν” με την επίκληση “σπουδαίου λόγου” ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΑ:
  • Επαναχορήγηση του ΕΚΑΣ
  • Πρόσθετη οικονομική στήριξη των χαμηλοσυνταξιούχων
  • Καταβολή των αναδρομικών του 11μήνου, καθώς και των Δώρων – Επιδομάτων σε όλους τους συνταξιούχους ανεξαιρέτως, χωρίς φορολόγηση και με άμεση νομοθετική ρύθμιση
  • Επαναχορήγηση της 13ης σύνταξης
  • Μέτρα στήριξης των μακροχρόνια ανέργων για τους οποίους ουδείς νοιάζεται

• Επειδή η παρούσα Κρίση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την Χώρα, επιβάλλεται να υπάρξει συναίνεση στο Κοινωνικό και στο Πολιτικό πεδίο, με παραμερισμό του κομματικού συμφέροντος των Πολιτικών Κομμάτων και κύριο ΠΡΟΤΑΓΜΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ.
ΓΙΑΤΙ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΑΝΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΟΧΕΣ.
ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΚΡΙΘΕΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ
ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΡΙΣΗ
Το Γραφείο τύπου της ΑΓΣΣΕ

Η ιστορία του σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς

Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά – Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμισι αιώνα ζωής.
Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά,
που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.

Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835,
ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση.
Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.

Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας – Πειραιά.
Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ’ Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρία που θ’ αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια.
Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.

Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος το Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο.
Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρία του «Απ’ Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – Σ.Α.Π. Α.Ε.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής.
Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.

Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά.
Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής.
Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ’ ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ’ όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».

Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.

Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής.
Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία.
«Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον.
Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς:

  • Έκαμες την διαθήκην σου;
  • Όχι.
  • Εξωμολογήθης τουλάχιστον;
  • Ούτε.
  • Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.»

Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο:

  • Ένα δια το Φάληρον πρώτης.
  • Μετ’ επιστροφής;
  • Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός…

Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρίες: Η «Ηλεκτρική Εταιρία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).

Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική».

Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών – Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.

Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς).

Σε όλη αυτή τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές.
Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 – 1913.
Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.

Εκλογές στο Σωματείο μας… Σε λίγο!

Πλησιάζει η ώρα των εκλογών στο Σωματείο μας… Περισσότερα, σε λίγο….

Συναδέλφισσα – Συνάδελφε,

Για τον χρόνο πραγματοποίησης της Γενικής Συνέλευσης και εκλογών του Σωματείου μας θα ενημερωθείς από το επόμενο τεύχος του «Ηλεκτρικού» που θα κυκλοφορήσει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου.

Η Διοίκηση

Από μια άλλη νοσταλγική, εποχή…!!!

Θυμάμαι με νοσταλγία τους “ξύλινους” συρμούς . Πιο μεγάλος, λίγο πριν αποσυρθούν, είχα παρατηρήσει ότι το πρώτο βαγόνι έχει μια πόρτα προς το “πιλοτήριο” με τζάμι. Όποιος θέλει βλέπει τον οδηγό από εκεί και τη διαδρομή, που ήταν το μεγάλο “χάσιμο”!!!

ΑΓΣΣΕ: Συμπαράσταση στην Ουκρανία

Η φρικτή, πολεμική εισβολή, σε ένα ανεξάρτητο και ελεύθερο κράτος, την Ουκρανία, από τον Πούτιν, αποτελεί σαφή απειλή για την ειρήνη και την ασφάλεια, με ορατούς, άμεσους και σοβαρούς κινδύνους, για την παγκόσμια τάξη και ασφάλεια. Με την επίθεση αυτή, επιδιώκεται δια των όπλων, η ανατροπή των υφιστάμενων διεθνών κανόνων και η δημιουργία νέων γεωπολιτικών δεδομένων. Είναι φανερό, ότι επιχειρείται η κατάργηση του Διεθνούς Δικαίου, της Διεθνούς Έννομης Τάξης, των πανανθρώπινων αξιών, των Δημοκρατικών διαδικασιών.
• Προσπαθούν με στρατιωτικά μέσα, να επιβάλουν τις αρπακτικές τους διαθέσεις.
• Επιχειρούν να καταργήσουν, με τη βία, παγιωμένες, διαχρονικού χαραχτήρα, αξίες που κατακτήθηκαν από τους λαούς, μέσα από σκληρούς αγώνες, με πολύ κόπο και αίμα!
• Εδώ και μέρες, η φωτιά του πολέμου, απλώνεται στην Ουκρανία! Βομβαρδίζονται πόλεις. Σκοτώνονται αθώοι πολίτες. Στερούν το αύριο στα μικρά παιδιά! Καταπατούν, με ιδιαίτερη σκληρότητα, το δικαίωμα ενός λαού να ζήσει με Ειρήνη, Δημοκρατία και Ελευθερία. Τους εξαναγκάζουν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους καταφεύγοντας σε ξένους τόπους, μακριά από τη γη των προγόνων τους.
Είναι ευτύχημα, που σύσσωμος ο ελεύθερος κόσμος, μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση, συσπειρώνεται, ενάντια σε αυτή την κατάσταση, αναλαμβάνει ουσιαστικές πρωτοβουλίες, ανθρωπιστικές, αλλά και πρακτικές,γιατην αποτροπή των αναθεωρητισμών του Πούτιν και την νέα «ιδεολογική ταυτότητα» που αυτός θέλει να επιβάλει στον κόσμο, δηλαδή «την αρχή ενός ανδρός».
Εμείς οι συνταξιούχοι της ΑΓΣΣΕ:
ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΣΚΛΗΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΙΤΙΑ ΔΟΚΙΜΑΖΟΜΕΝΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΛΑΟ!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΠΑΥΣΗ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΩΝ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ.

SOS εκπέμπουν οι Συνταξιούχοι

Η Ακρίβεια των αγαθών για να επιβιώσουν τους έχει γονατίσει.

Δεν αντέχουν άλλο. Χρειάζονται να ληφθούν άμεσα μέτρα για να μπορέσουν να επιβιώσουν

Οι Συνταξιούχοι της χώρας μας μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης, που είδαν οι συντάξεις τους να μειώνονται μέχρι και 50% και μετά από μία υγειονομική κρίση που τους ταλανίζει εδώ και πάνω από 2 χρόνια που είχε αποτέλεσμα τον φυσικό θάνατο πολλών χιλιάδων συνταξιούχων, έρχονται σήμερα να αντιμετωπίσουν μία άλλη κρίση, την κρίση της ακρίβειας.

Σήμερα η κοινωνία μας βιώνει μία ενεργειακή καταιγίδα. Θρυαλλίδα της ενεργειακής κρίσης που έχει ξεσπάσει είναι το φυσικό αέριο, η χονδρική τιμή του οποίου έχει σπάσει κάθε ρεκόρ. Οι προβλέψεις των ειδικών αναλυτών, κάθε άλλο παρά αισιόδοξες είναι με τους αναλυτές να μιλούν για μία «τέλεια καταιγίδα», χωρίς να φαίνονται σύντομα σημάδια αποκλιμάκωσης και επιστροφής στα προ κρίσεως επίπεδα τιμών. Οι τιμές του πετρελαίου καταγράφουν μία άνοδο που φθάνει μέχρι το 350% έτσι ενώ το 2020 το βαρέλι είχε 20 δολάρια σήμερα έφτασε τα 90 δολάρια. Τις αυξημένες τιμές στον ηλεκτρισμό, το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο θα συνεχίζουν, σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές, να τις βιώνουν όλο το 2022 τα ελληνικά νοικοκυριά.

Η ενεργειακή κρίση που διαπερνά, εδώ και μήνες, το σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας και βάζει στη ζώνη της αβεβαιότητας εκατομμύρια νοικοκυριά δεν δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης. Αντίθετα, συνεχίζει να πλήττει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς που καλούνται να πληρώσουν το απρόσμενο μεγάλο κόστος. Το χειρότερο όμως είναι ότι αυτή η τάση κλιμάκωσης των αυξήσεων στις τιμές που τους τελευταίους μήνες παρατηρείται στα φυσικά αγαθά δεν φαίνεται να περιορίζεται σύντομα, κι ας έχει επιβαρυνθεί ήδη το καλάθι κάθε νοικοκυριού με κόστος που εκτιμάται πάνω από 10%. Εξέλιξη που προφανώς θολώνει τη θετική εικόνα της οικονομίας από τη σημαντική αύξηση του ΑΕΠ και παράλληλα υπονομεύει τη δυναμική που έχει αναπτύξει η ελληνική οικονομία, αφού ήδη η κατανάλωση άρχισε να πατάει φρένο. Τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις στη λιανική σε βασικά αγαθά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, είναι το κρέας 20%, το λάδι 17%, οι πατάτες 14%, τα ζυμαρικά 6%, τα νωμά ψάρια 7%, τα φρούτα 6%, το ψωμί 5%. Παρ’ όλα αυτά, στο επόμενο χρονικό διάστημα, αναμένεται να επεκταθούν και να ανέβουν και άλλοι οι τιμές των βασικών προϊόντων που είναι αναγκαία για την επιβίωση του ανθρώπου. Σε κάθε περίπτωση, η αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών περιορίζεται και οι συνέπειες στην κατανάλωση είναι εμφανείς. Και αυτό καθώς εκτιμάται ότι ήδη το μέσο νοικοκυριό θα κληθεί να καταβάλλει επιπρόσθετα φέτος πάνω από δύο χιλιάδες ευρώ για τα ίδια προϊόντα που αγόραζε πέρυσι, αλλά και για τους φουσκωμένους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας.

Η συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος του ελληνικού νοικοκυριού που έγινε κατά τη δεκάχρονη οικονομική κρίση, καθρεπτίζει και τον μεγαλύτερο αντίκτυπο που έχουν οι μέχρι τώρα ανατιμήσεις. Και ενώ συνεχίζεται το ράλι της ανατίμησης όλων των αγαθών οι προβλέψεις προς το παρόν είναι δυσοίωνες και δεν επιτρέπουν περιθώρια αισιοδοξίας και θα πρέπει άμεσα η πολιτεία να λάβει μέτρα για την ενίσχυση των χαμηλότερο εισοδημάτων που σε αυτούς κατά κύριο λόγο ανήκουν οι συνταξιούχοι και οι μισθοσυντήρητοι, είναι οι πολίτες που ζουν κοντά ή και κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Η Διοίκηση

Έτοιμος και ο νέος ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ τ. 159

Ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 9/3/2022 το νέο τεύχος 159 του ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ Σιδηροδρόμου, της διμηνιαίας εφημερίδας του Σωματείο μας. Διαβάστε τη πρώτοι πατώντας τον σύνδεσμό ΕΔΩ ή πατώντας πάνω στη φωτογραφία του εξώφυλλου.

Μάρτιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.