Αρχική » Περίεργα και Παράξενα » Γιατί οι Πειραιώτες βάφτισαν τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο “Σταμάτη”. Ο φόβος των πρώτων ημερών και οι φήμες ότι θα καούν από βραχυκύκλωμα. Ποιο γεγονός παραμέρισε τις δεισιδαιμονίες

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Πρόεδρος

Ευθύμιος Ρουσιάς

Αντιπρόεδρος

Γιάννης Ζαχαρής

Γεν. Γραμματέας

Νικόλαος Μητροκώτσας

Αναπλ. Γραμματέας

Τριαντάφυλλος Τριανταφύλλου

Ταμίας

Λάμπρος Ντρης

Αναπλ. Ταμίας

Χειμώνας Ιωάννης

Έφορος

Φωτεινή Κουλοβασιλοπούλου

Μέλη

Θωμάς Σκάρλος,  Μιχάλης Μαντάς, Αναστάσιος Μπασιάς, Νικόλαος Σιαπάτης

 

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πρόεδρος: Βαγγέλης Χειμώνας

Γραμματέας: Αντώνης Γεωργιλάς

Μέλη

Πέτρος Βαλιάνος

Κώστας Τουρναβίτης

Ιωάννης Μαξούρης

Είμαστε ανοιχτά και σας περιμένουμε!

Η επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές στην καθημερινότητα και τα προβλήματα του χειμώνα δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα. Θέλει προσπάθεια για να ξαναμπείς στους ρυθμούς της ζωής. Ευχόμαστε σε όλους τους συνταξιούχους καλή δύναμη και κουράγιο για να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες ημέρες του χειμώνα.

Υπάρχει μια "ζεστασιά" ανθρώπινη εδώ. Και έχουμε τις υποδομές που όλα μπορούν να γίνουν καλύτερα. Σας περιμένουμε καθημερινά από το πρωί ώς τη μία το μεσημέρι...

Εκδρομές που θα γίνουν μέσα στο 2024

Κυκλοφόρησε ήδη το πρόγραμμα το εκδρομών για το 2024. Θέλουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Και κάνουμε αισιόδοξες σκέψεις καθώς οι εκδρομές είναι κάτι που μας ξεχωρίζουν... Δείτε το EΔΩ ολόκληρο το περιεχόμενο της έκδοσης που μπορείτε να το πάρετε και τυπωμένο από το Σωματείο...

Ημερολόγιο επιτραπέζιο

Το ημερολόγιο πυραμίδα για το γραφείο του 2024, Δείτε το τυπωμένο ΕΔΩ και ζητήστε το από το Σωματείο μας

Και το επιτοίχιο ημερολόγιο 2024

Κι αυτό είναι το επιτοίχιο ημερολόγιο για το 2024. Ξεφυλλίστε το πατώντας ΕΔΩ.

Γιατί οι Πειραιώτες βάφτισαν τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο “Σταμάτη”. Ο φόβος των πρώτων ημερών και οι φήμες ότι θα καούν από βραχυκύκλωμα. Ποιο γεγονός παραμέρισε τις δεισιδαιμονίες

Στις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 πραγματοποιείται η ηλεκτροδότηση του ατμοκίνητου σιδηροδρόμου Αθηνών – Πειραιώς. Ο κόσμος τρομοκρατημένος από τη χρήση του ηλεκτρικού φτάνει στο σημείο να εκδίδει μονό εισιτήριο διαδρομής, καθώς δεν είναι σίγουρος ότι θα ταξιδεύσει ασφαλώς, ώστε να φτάσει στον προορισμό του ζωντανός. Στις 10 ο «ηλεκτρικό τραίνο» όπως το αποκαλούσαν, διακόπτει τη λειτουργία του καθώς ένας 25χρονος Κρητικός ο Τσιμιγγάκης, θέλοντας να επιβεβαιώσει τις φήμες που είχε ακούσει για τον κίνδυνο του ηλεκτρικού, προσπάθησε να ρίξει στις γραμμές σίδερο για να προκαλέσει βραχυκύκλωμα. Ο περίεργος αυτός άνθρωπος συνελήφθη εγκαίρως και ο πειραματισμός του απέτυχε.

Λίγες μέρες αργότερα, στις 12 Οκτωβρίου, το πρωινό τραίνο των οκτώ σταμάτησε ξαφνικά στο ύψος του Μοσχάτου. Το απότομο αυτό σταμάτημα δημιούργησε πανικό στους επιβάτες, οι οποίοι έντρομοι προσπάθησαν να ανοίξουν τις θύρες των βαγονιών για να βγουν, φοβούμενοι ότι θα καούν εξαιτίας κάποιου βραχυκυκλώματος. Κατεβλήθη μεγάλη  προσπάθεια, ώστε οι θύρες να μην ανοίξουν, καθώς τότε ήταν που θα διέτρεχαν το φόβο να πατήσουν οι επιβάτες πάνω στις ηλεκτροφόρες γραμμές.

Οι ξαφνικές στάσεις του «ηλεκτρικού τραίνου» από κάψιμο ασφαλειών ήταν συχνές, τόσες που ο λαός τελικώς τον βάφτισε «Σταμάτη». Οι αμαξάδες το διάστημα αυτό έκαναν χρυσές δουλειές. Από τις 16 Οκτωβρίου σταθμεύουν έξω από κάθε σιδηροδρομικό σταθμό και εκτελούν τα ίδια δρομολόγια με τον «ηλεκτρικό» στον οποίο οι επιβάτες  φοβούνται να μπουν. Μέχρι που στις 19 Οκτωβρίου του 1904 μια είδηση παραμερίζει το φόβο του “ηλεκτρικού τραίνου”. Ανακοινώνεται ο θάνατος ενός ανθυπολοχαγού του Πυροβολικού Παύλου Μελά που είχε πέσει μαχόμενος μέρες νωρίτερα, στις 13 Οκτωβρίου.

Στις 22 Οκτωβρίου του 1904, ημέρα Παρασκευή, τελέστηκε το μνημόσυνο για τον Παύλο Μελά στην Μητρόπολη Αθηνών. Την ημέρα εκείνη οι εργάτες του λιμανιού διέκοψαν την απεργία τους, όπως και οι εργάτες των κυλινδρόμηλων. Ο Πειραιάς έλαβε μια πένθιμο όψη, βυθισμένος ολάκερος σε μια μελαγχολία αλλά συνάμα και σε έναν ιερό ενθουσιασμό.

Οι θαμώνες των καφενείων σηκώνονταν από τις θέσεις τους και έφευγαν, οι αγοραστές των καταστημάτων άφηναν στην άκρη ό,τι είχαν επιλέξει να αγοράσουν και αποχωρούσαν από τα καταστήματα, τα οποία μόλις άδειαζαν από τον κόσμο, έκλειναν.

Σε λίγο μόνο διάστημα το αδιάφορο αλλά πολύβουο πλήθος του μεγάλου λιμανιού, μεταβλήθηκε σε μια απέραντη νεκρούπολη. Όλοι ανέβαιναν στην Αθήνα για δηλώσουν την παρουσία τους στο μνημόσυνο του Μελά. Κανείς πλέον δεν αγωνιούσε για το “ηλεκτρικό τραίνο” και τους κινδύνους ενός βραχυκυκλώματος.

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Το Μουσείο ΗΣΑΠ

Το βιβλίο του Δ. Γεωργίου

Η εφημερίδα μας

Αυτό ΕΔΩ είναι το πρωτοσέλιδο της προηγούμενης εφημερίδας μας τ.174. Κι ΕΔΩ το τ.173, ΕΔΩ το τ. 172, ΕΔΩ το τ. 171 ΕΔΩ το τ.170. ΕΔΩ το τ. 169, ΕΔΩ τ. 168, ΕΔΩ το 167, ΕΔΩ το τ. 166, ΕΔΩ το τ.165,  ΕΔΩ το τ. 164, ΕΔΩ το 163, ΕΔΩ το 162, ΕΔΩ, το 161, ΕΔΩ το 160, ΕΔΩ το 159, ΕΔΩ το 158, ΕΔΩ το 157, ΕΔΩ το  156, ΕΔΩ το 155, ΕΔΩ το 154, ΕΔΩ το 153, ΕΔΩ το 152, ΕΔΩ το 151, ΕΔΩ το 150. ΕΔΩ το 149.  ΕΔΩ το 148  ΕΔΩ το 147 το ΕΔΩ το 146, ΕΔΩ το 145, ΕΔΩ το 144, ΕΔΩ το 143, ΕΔΩ το 142, ΕΔΩ το 141, ΕΔΩ το 140, ΕΔΩ το 139  ΕΔΩ το 138, ΕΔΩ το 137, ΕΔΩ το 136, ΕΔΩ το 135, ΕΔΩ το 134 ΕΔΩ το 133, ΕΔΩ το 132 ΕΔΩ το 131, ΕΔΩ το 130, ΕΔΩ το 129, ΕΔΩ το 128  ΕΔΩ το 127, ΕΔΩ το 126, ΕΔΩ το 125, ΕΔΩ το 124, ΕΔΩ το 123, ΕΔΩ το 122, ΕΔΩ το 121, ΕΔΩ το 120,  ΕΔΩ το 119,  ΕΔΩ το 118, ΕΔΩ το 117, ΕΔΩ το 116, ΕΔΩ το 115, ΕΔΩ το 114,  ΕΔΩ το 113, ΕΔΩ το 112, EΔΩ το 111,  ΕΔΩ το 110, ΕΔΩ το 109, ΕΔΩ το 108, ΕΔΩ το 107, ΕΔΩ το 106, ΕΔΩ το 105,  ΕΔΩ το 104, ΕΔΩ το 103, ΕΔΩ το 102. Δείτε ΕΔΩ το 101,  ΕΔΩ το 100, ΕΔΩ το  99.

Αξίζει να τη δείτε αυτή την έκθεση φωτογραφίας στο διάδρομο που οδηγεί στο Σωματείο μας

Μια μέρα αφιερωμένη στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας

Παγκόσμια ημέρα Ηλικιωμένων η 1 Οκτωβρίου. Η σκέψη µας στρέφεται σ΄ αυτούς που µε τη συσσωρευμένη εμπειρία και τη σοφία τους, δένουν και ενισχύουν τον κοινωνικό ιστό. Ας είναι ανοιχτές οι αγκαλιές μας γι' αυτούς!